עמית סגל שלף את מפת העולם והפתיע את הפרקליט הוותיק

בתוכנית פגוש את העיתונות בהגשת בן כספית ועמית סגל אירחו את פרקליט המדינה לשעבר משה לדור. אבל בפתח הריאיון שלף סגל את מפת העולם וביקש מהפרקליט לסמן היכן בעולם ממנים שופטים כמו בישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/12/22 21:34 יב בכסלו התשפג

עמית סגל שלף את מפת העולם והפתיע את הפרקליט הוותיק
עמית סגל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ההפתעה של עמית סגל: עמית סגל מפתיע מידי פעם את האורחים שמגיעים לתוכנית פגוש את העיתונות שהוא מגיש יחד עם בן כספית. אבל להפתעה הזו לא ציפה פרקליט המדינה לשעבר, משה לדור. לאחר שלדור התיישב לראיון באולפן, שלף סגל את מפת העולם וביקש מהפרקליט הוותיק לסמן לו מקומות נוספים בעולם, בהם ממנים שופטים באותה שיטה בה נוהגים בישראל.

צפו בהפתעה של סגל למשה לדור:

"תראה לי עוד מקום אחד בעולם": ההפתעה של סגל

"הבאתי לך במתנה את מפת כדור הארץ", פתח סגל והסביר: "עכשיו יש מריבה בעצם על השאלה איך תיראה מערכת המשפט, תראה לי עוד מקום אחד בעולם", המשיך סגל "שבו גם אין חוקה, גם השופטים החליטו שיש חוקה וגם השופטים נבחרים על ידי וועדה שיש בה רוב לשופטים ומשפטנים".

לדור השיב: "דמוקרטיה זה לא רק רק החלטת של הרוב"

"כולנו צריכים להצטער שאין חוקה", השיב לדור והמשיך להגיב לסגל: "אבל צריך להתנהג כאילו אנחנו מדינה בה יש כמה עקרונות יסוד שאתה מקיים אותם". "דמוקרטיה זה לא רק רק החלטת של הרוב, זה מבוסס על הרוב אבל יש לא מעט בלמים ומגבלות על השלטון שנבחר". בהמשך לדור מזהיר: "מבטלים את כולן עד האחרון, בית המשפט יהיה תחנת ביניים שאפשר להפוך אותו".  

בפוסט שהעלה לאינסטגרם, כתב סגל: "הצעתי לפרקליט המדינה לשעבר לסמן על מפת העולם באיזו עוד מדינה יש לשופטים סמכויות כה רבות בלי שנבחרים בידי פוליטיקאים".