חנוך דאום מתגייס לטובת החייל שקיבל מאסר: "הלוואי שישוחרר"

חייל גבעתי שתועד אומר לפעיל שמאל בחברון כי "בן גביר יעשה פה סדר" ממשיך לעורר הדים. לאחר שהחייל התנצל על דבריו מביע איש התקשורת תמיכה ומקווה כי עונשו יבוטל

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/11/22 19:45 ה בכסלו התשפג

חנוך דאום מתגייס לטובת החייל שקיבל מאסר: "הלוואי שישוחרר"
חנוך דאום, צילום: צילום מסך n12

חנוך דאום מתגייס לעזרת החייל מגבעתי:  לוחם גבעתי שתועד אומר לפעילי שמאל אמירות פוליטיות המצדדות באיתמר בן גביר נידון על ידי צה"ל לעשרה ימי מכבוש בכלא. לאחר שהאירוע יצר סערה תקשורתית והפגנות תמיכה בחייל התארגנו בעירו, קריית מלאכי וגם איתמר בן גביר עצמו התערב, חזר בו החייל מדבריו במכתב שפרסם. עכשיו מתגייס לשחרורו גם איש התקשורת חנוך דאום. 

הפוסט של חנוך דאום:

"תקראו את הבעת החרטה של החייל"

בפוסט שהעלה בפייסבוק, שיתף דאום את מכתב ההתנצלות של החייל וכתב: "תקראו את הבעת החרטה של החייל. הלוואי ועונשו יבוטל או יקוצר". דאום פונה גם לאנשים שרחוקים מאוד ממה שהחייל אמר ומפציר בהם להמקד בכך שהתנצל: "גם אם אתם חושבים שהעונש היה מוצדק-זה מקרה קלאסי של מודה ועוזב ירוחם".

אילוסטרציה

אילוסטרציה צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

במכתב ההתנצלות כתב החייל מגבעתי: "אני אמרתי כמה מילים בלי שום כוונה לבייש את צה"ל או לעשות עבירה ואני מוצא את עצמי הולך לכלא. אני מבין שדיברתי בצורה שלא הייתי צריך לדבר, גם אם עשיתי את זה בלי כוונה. הייתי מאוד לחוץ באירוע ואני רק מבקש התחשבות בלחץ ובכל מה שהיה שם באירוע שנמשך לא מעט זמן".

הבעת החרטה של החייל

החייל ממשיך ומתנצל על הדברים ומביע חרטה: "אני מבקש סליחה. הבנתי את הטעות שלי. אני לא אגיד דברים כאלה שוב בשום אופון. החלום שלי היה להיות לוחם, אני מאמין במה שאני עושה ואני רוצה להמשיך להיות לוחם. יש לי המון מוטיבציית לשרת. לכן אני פונה אליך המפקד ומבקש לזכות אותי, או לפחות להקל בעונש".