"גאה להיות יהודי": מחאת הסלבס נגד נתן זהבי

בעקבות ההתבטאות של שדרן הרדיו הוותיק נגד הציבור הדתי, כמה מהסלבס הביעו את מחאתם נגד דבריו והעלו תמונות שלהם עטורים בתפילין | אביב אלוש: "תפילין מניחים על היד כנגד הלב, ועל הראש כנגד המוח", יובל המבולבל: "תודה שהזכרת לי"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 14/11/22 14:15 כ בחשון התשפג

"גאה להיות יהודי": מחאת הסלבס נגד נתן זהבי
צילום: Miriam Alster/FLASH90

"הייתי שמח לו כמה מכם היו היו קושרים את התפילין לגרון שלהם ותולים את עצמם מרוב שהם לא עושים כלום", כך התבטא אתמול (א') השדרן הוותיק, נתן זהבי, נגד הציבור הדתי בתכניתו 'זהבי עצבני' ברדיו 103FM. בעקבות אמירה זו, מנהלי הרדיו 103FM החליטו כי הם משעים את זהבי משידור. "הדברים שאמר היום נתן זהבי בוטים ומבזים. מיותר לציין שאין להם מקום בשידורי התחנה, ואנחנו מגנים אותם בכל לשון. גם לחופש הביטוי יש קווים אדומים", אמרו מנהלי התחנה.

אביב אלוש: "כל הזכויות שמורות לנתן זהבי הצדיק"

בעקבות ההתבטאות החריגה, רבים מהסלבס יצאו במחאה נגד דבריו. הזמר והשחקן המתחזק, אביב אלוש, פרסם סטורי עם תמונה שלו עטור בתפילין וכתב: "לידע כללי, תפילין לא קושרים סביב הצוואר. מניחים אותם על היד כנגד הלב, ועל הראש כנגד המוח. כל הזכויות שמורות לנתן זהבי הצדיק". 

בנוסף, אלוש פרסם בעמוד האינסטגרם שלו תמונה של יהודי עטור תפילין בשואה וכתב: "תזכורת אוהבת.לכל אחד ואחת מאיתנו. עם ישראל חי וחי חופשי בארצו המובטחת והיהודית. 'אין לנו ארץ אחרת' זה לא סתם סלוגן שתפס טוב. זאת עובדה קיימת שאין ל-'עם היהודי' ארץ אחרת. שנאה העצמית ושנאת החינם בינינו חייבות להיפסק. וכל אחד ואחת מאיתנו צריכים לקחת על זה את האחריות. שנ[ר]אה מעלת חברינו ולא חסרונם".

נטלי דדון: לא מאמינה בלתת במה לחושך, מאמינה בלהגביר את האור

הקומיקאי וכוכב הילדים יובל שם טוב, המכונה 'יובל המבולבל', הביע את מחאתו נגד זהבי עם תמונה שלו עטור תפילין. "נתן זהבי היקר, תודה שהזכרת לי", כתב שם טוב, "ה' נתן זה-בי, גאה להיות יהודי".

גם הדוגמנית המתחזקת, נטלי דדון, לא יכלה שלא להתייחס לסערה. "התאפקתי, נשבעת שהתאפקתי מאתמול", כתבה דדון לעוקביה באינסטגרם, "לא רציתי את האיש הזה כאן אצלי, אני עדיין לא, לא מאמינה בלתת במה לחושך, מאמינה בלהגביר את האור. כמה שיותר אור ואז הגיע הסרטון הזה שריסק אותי בעוצמתו".

נטלי דדון

נטלי דדון צילום: Shlomi Cohen/Flash90

דדון פנתה לעוקביה: "מי מדליקה איתי נרות שבת בשבת הקרובה? מי מצטרף להנחת תפילין עוד הבוקר? ברכות השחר. הפרשת חלה. צדקה. בואו נרעיד את השמיים. גאים להיות יהודים. לא נשכח. נזכור".