"ההתיישבות אוהבת את צה"ל": אירוע הוקרה למג"ד שהותקף בחווארה

ראש מועצת שומרון יוסי דגן ויו"ר וועדי הישובים בגב ההר, קיימו אירוע הוקרה למג"ד 202, שהותקף על ידי מתיישבים בחווארה, במירוץ הנקין באיתמר: "אנחנו לא מתבלבלים, ההתיישבות בשומרון בצד של צה"ל, לא יצליחו להפריד בינינו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/10/22 14:15 כו בתשרי התשפג

"ההתיישבות אוהבת את צה"ל": אירוע הוקרה למג"ד שהותקף בחווארה
צילום: רועי חדי

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, ראשי וועדי הישובים גב ההר ותושבי האיזור, קיימו הבוקר (ו') אירוע הוקרה למג"ד 202 סגן אלוף, אלמוג רותם, ולחיילי צה"ל, לאחר שהותקפו בחווארה על ידי מתיישבים. האירוע התקיים בפתיחת מירוץ הנקין שמתקיים מדי שנה בישיבת חיצים לזכרם של נעמה והרב איתם הנקין הי"ד, שנרצחו לפני 7 שנים בין אלון מורה לאיתמר. 

בטקס נכחו מח"ט שומרון אל"מ שמעון סיסו, מג"ד 202, סגן אלוף אלמוג רותם, ועמו החיילים שהיו איתו באירוע  בחווארה. יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון העניק זר פרחים גדול למגד 202 ולחייל נווה שהיה באירוע אתמול, וכן שמן זית ויין מהשומרון יחד עם הנהגות הישובים. 

יוסי דגן: אנחנו מלאי הערכה והערצה לחיילי צה"ל שעובדים כאן ביום ובלילה כדי להגן עלינו

יוסי דגן אמר: "רגע לפני שמרוץ הנקין מתחיל עם נציגי המשפחה, עם ישיבת חיצים, עם תושבי השומרון, אנחנו בחרנו כולנו יחד עם יו"רים ויו"רית, ועדי הישובים וגב ההר, לפתוח את הארוע הזה ביחד עם מח"ט שומרון, אל"מ שמעון סיסו, בחרנו לפתוח את הארוע הזה, ארוע הוקרה לחיילי צה"ל שמשרתים כאן  ובכל הארץ ובראשם למג"ד 202 אלמוג היקר וללוחם נווה שאנחנו אוהבים אתכם מאוד, מצדיעים לכם וכולנו מוקירים לכם תודה עמוקה".

"לא צריך להכביר במילים על הארוע שלא צריך להיות שהיה כאן שלשום, כולנו באותה הדעה לגביו, השומרון - ומכאן מהשומרון, להגן על כל תושבי מדינת ישראל. אף אחד בעולם לא יצליח להפריד בין אנחנו לא מתבלבלים, ההתיישבות בשומרון אוהבת את צה"ל ואני אומר בצורה ברורה את מה שכולנו מרגישים בלב: אנחנו מלאי הערכה והערצה לחיילי צה"ל שעובדים כאן ביום ובלילה כדי להגן על תושבי תושבי השומרון ונוער השומרון לבין צה"ל וגדוד 202".

"הוקרה קטנה מאיתנו, לך המג"ד היקר סגן אלוף אלמוג רותם, ולך הלוחם נווה היקר, באהבה גדולה בשם כל תושבי ותושבות השומרון, ובשם נוער השומרון, אנחנו אוהבים אתכם ואוהבים את צה"ל.תודה רבה!"

בניגוד לבקשת המשטרה: החייל החשוד בתקיפת המג"ד שוחרר למעצר בית

כאמור, בלילה שבין רביעי לחמישי תקפו מתיישבים באמצעות גז מדמיע את כוחותינו, ביניהם מפקד גדוד 202 בצנחנים ועוד שלושה לוחמים. הרמטכ"ל, אביב כוכבי גינה את התקיפה, ובמערכת הפוליטית תקפו גם הם את הפורעים ועמדו לצד חיילי צה"ל. המשטרה פרסמה לאחר שעות ספורות כי נעצר חשוד בתקיפה, חייל צה"ל מהשומרון. היום (ו') הורה בית המשפט השלום לשחרר את החייל למעצר בית, בניגוד לבקשת המשטרה להארכת מעצרו.

בתוך כך, שני עצורים נוספים הובאו לבית המשפט השלום ודיון בעניינם יתקיים במהלך היום. אחד מהעצורים נעצר בעקבות הפגנת מחאה כנגד הטרור בכפר חווארה שהתקיימה לפני כעשרה ימים במהלך חול המועד סוכות.