צפו הצצה למופע אוחילה של אודהליה ברלין

הזמרת הדתייה נוהגת לסחוף נשים רבות במופע התפילה המפורסם שלה לפני יום הכיפורים, "אני מופתעת מחדש מכמות הנשים שבאות, זה אף פעם לא ברור מאליו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/10/22 13:21 ח בתשרי התשפג

הצצה למופע אוחילה של אודהליה ברלין
אוהדליה ברלין, צילום: מנדי הכטמן

אלפי נשים השתתפו ביום חמישי האחרון במופע "אוחילה" המסורתי של היוצרת והזמרת אודהליה ברלין שהתקיים במשכן לאמנויות הבמה בתל-אביב. הערב (ב'), יממה בלבד לפני יום הכיפורים, יתקיים שוב המופע בבנייני האומה בירושלים. 

זו השנה ה-14 בה אודהליה ברלין, חלוצת הז'אנר מופעי תפילה לנשים ומופעי הסליחות לקראת יוה"כ, עורכת את המופע המוכר, שלווה בהרכב נגניות, ביניהן קרן טפרברג (הכוכב הבא, מוש בן ארי, קרן פלס) סלעית להב (גידי גוב, דיוויד ברוזה , יהודה פוליקר ועוד) נילי פינק (יובל דיין) שאף שרות ומבצעות חלק מהקטעים. אביה של אודהליה נגן הקלרינט המיתולוגי משה (מוסא) ברלין, התארח גם הוא לכמה ניגונים. 

צילום: מנדי הכטמן

"השנה הדגש של המופע הוא שלכל אחת יש תפילה משלה", אמרה אודהליה, "אם פיוט, אם ניגון, אם שיר ישראלי, יחד אנו מתחברות ודרך פתיחת שערי הלב בעז"ה עולות התפילות עד פתיחת שערי שמים. בכל שנה אני מופתעת מחדש מכמות הנשים שבאות, זה אף פעם לא ברור מאליו. אני מודה לקדוש ברוך הוא ולכל אחת שבאה ופתחה את ליבה. הכח של המופע הוא הקהל. והקסם קורה במרחב בין הבמה לקהל.  מחכה למחר בעז"ה בהתרגשות וציפיה גדולה".