עמית סגל תוקף בחריפות את השופט יצחק עמית: "אימפריאליסט משפטי"

אחרי שהחליט לפסול את שיקלי, הפרשן הפוליטי הסרוג ראש בראש מול יצחק עמית: על ההחלטה שלו כשופט מחוזי והסלאלום שעשה כדי להכשיר את יזבק

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/09/22 10:10 ה בתשרי התשפג

עמית סגל תוקף בחריפות את השופט יצחק עמית: "אימפריאליסט משפטי"
צילום: Flash90

אחרי ההחלטה הדרמטית של יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית, השופט יצחק עמית, לפסול את התמודדותו של עמיחי שיקלי בליכוד, הפרשן הפוליטי הסרוג מנתח את הסוגיה וקוע כי זו לא החלטה פוליטית. לטענתו, ההחלטה "איננה גורעת ולו קול אחד מהימין. אם כבר, היא תעורר זעם ימני שיגביר את סיכויי ההצבעה". אחרי הקביעה הזו, עובר סגל לעמית ומוכיח את הראייה המשפטית הלקויה שלו.

מה עשב עמית כשופט מחוזי?

כזכור, שיקלי טען שהתפטר מהכנסת כי הסתמך על דברים שאמרו שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים בערעור שלו על הכרעתו כפורש. סגל מזכיר בטורו בידיעות: "עמית קבע שלשום שלשווא הסתמך עליהם, כיוון שסמכות המחוזי איננה כוללת אפשרות לקבוע דבר לעניין מועד התפטרותו ומשמעויותיו", ועובר לתקוף אותו.

ועדת הבחירות

ועדת הבחירות. עמית בראש | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"הבעיה היא שאם יש שופט אחד - אחד! - במדינת ישראל שכדאי לו לנזוף במחוזי על חריגה מסמכות, הרי זה כבודו" והזכיר שעמית הרשה לעצמו, כשופט מחוזי, לבטל את הלכת שמש של בית המשפט העליון.

הזכות לבחור ולהיבחר: יזבק כן, שיקלי לא

סגל המשיך לתקוף אותו על ההחלטה שלא לפסול את בל"ד ואת חברת הכנסת היבא יזבק. "בכובעו כיושב-ראש ועדת הבחירות גילה שלשום עמית היצמדות קפדנית שיש לשבח אותה ללשון החוק המפורשת. חבל רק שאותה צניעות שיפוטית לא אפיינה אותו כאשר, כשופט בעליון, פעל בשורת מקרים להכשיר את בל"ד ואת תומכת הטרור ח"כ היבא יזבק, שהיללה את רוצח הילדים סמיר קונטר ואת הרוצחת מכביש החוף דלאל מוגרבי".

הוא ציטט מההחלטה של השופט להכשיר את יזבק: "בהינתן הספקטרום המגנטי של כלל פעילותה של ח"כ יזבק לאורך בשנים בכלל ובתקופת כהונתה בכנסת, בהינתן כל אלה מצאתי כי מחוג הפסילה עומד על קו הגבול... זכות היסוד החוקתית לבחור ולהיבחר... באו גם הפעם והטילו עצמם על כף המאזניים", וסיים: "אבל עמית מנהיג את הפלג של שופטי העליון שבוחר איזה חוק לפרש בנוקדנות, ומאיזה חוק להתעלם. אימפריאליסט משפטי".


(גבי לסקי על פסילת עמיחי שיקלי)