יהורם גאון מאשים: בגללם אנחנו תקועים בסבב בחירות נוסף

הזמר והשחקן ניצל את הבמה ברשת החברתית ופנה לציבור הבוחרים הגדול בבקשה שלא לזלזל גם בסבב הנוכחי של ההליכה לקלפי: ככה זה אנשים שרוצים להעניש אחרים אבל מענישים רק את עצמם, "זה הרע במיעוטו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/09/22 22:52 כא באלול התשפב

יהורם גאון מאשים: בגללם אנחנו תקועים בסבב בחירות נוסף
יהורם גאון , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השחקן וזוכה פרס ישראל, יקיר העיר ירושלים, יהורם גאון, מרבה לשתף בחשבון הפייסבוק הפרטי שלו את דעותיו בענייני השעה, וכך עשה גם בסוף השבוע האחרון, כשהתייחס לעניין המרכזי ביותר שמלווה את אזרחי ישראל בימים אלו: המרוץ לבחירות הכלליות לכנסת ה-25. 

בפתח דבריו, תיאר גאון כיצד היה נוהג להעניש את הוריו במחאה על איסור מסוים והיה מסרב לאכול איתם את ארוחת הצהריים, "כדי שיכאב להם הלב לראות אותי סובל. כמה שעות אחר כך לקראת הערב, הייתה הבטן שלי מתהפכת והייתה לי בחילה, ואם לא סבתי הטובה שהגניבה לחדרי סנדוויץ', בלי שאבי יראה, הייתי מתעלף מהרעב הנורא שאחז בי".

הוא המשיל זאת לסיטואציה בה אדם רוצה להעניש אחרים אבל מעניש רק את עצמו. ככה זה עם אלה שמענישים את המדינה מרוב תסכול של בחירות חוזרות ונשנות אחת לשנה כמעט, ומחליטים שלא להצביע יותר. כי אין להם במי לבחור והם לא יודעים שהם הסובלים באמת. כי כשהם אינם מצביעים הם בסך מוסיפים כוח למפלגות מהן סלדו, ושוב לא תהיה הכרעה ושוב נלך לבחירות. אז מה הועילו חכמים בתקנתם"?. 

אם לא הצבעת שלא תעז להתלונן אחר כך 

גאון הסביר כי לכולם סביבו בהחלט נמאס מהבחירות התכופות, "נמאסו לנו מאוד סכומי הכסף בהם אנו מממנים למתחרים את משחקי הדמוקרטיה האלה שיצאו לנו כבר מהאף, שוב ושוב ואין הכרעה וזאת רק בגלל אנשים שאמרו בפעמים הקודמות 'לא בוחר יותר', כן בגללם אנחנו תקועים, לכולנו נמאס לראות את השחקנים בקבוצות השונות, מחליפים קבוצות, עוברים מכאן לשם וממציאים כל פעם שם חדש לקבוצה, שלא נזהה שמדובר באותן קבוצות מפעם". עוד הוא מתאר כי אמנם לכל אחד שמורה הזכות לא לבחור, אולם יש בהצבעה חוזרת את הרע במיעוטו, "כדי לשמור לפחות על הקיים שלא נמצא רע ממנו". 

בסוף דבריו הוא פנה לאותו ציבור שיושב על הגדר, "מתוסכלים ובצדק, אבל אלה שהמאיסו עליכם את הבחירה, הם שם, לא נעלמים ולא הולכים ובגלל שלא בחרת הם יותר חזקים עכשיו, בגללך ובגלל שכמותך. והאנשים האלה שבחרת לא לבחור בהם הם שיקבעו לך את חייך בלי שבחרת בהם, הם שיקבעו את גורל ילדיך, את החינוך שלהם את בריאותם וביטחונם". עוד הוא הוסיף איום לכל מי שלא יבחר שלא לבחור, "שלא תעז לקונן 'יא איזו מדינה', 'אין משילות', 'ואין בטחון' ו'אין דיור', זה יהיה בגלל שאתה ועוד רבים שכמוך לא הצבעתם , אז לפחות שתוק אחר כך, כי לא תהיה לך זכות להתלונן".