סיון רהב מאיר מפרגנת: "מי היה מאמין שקשת יגרמו לי ללמוד כל כך הרבה תורה"

הכתבת של חדשות 12 נערכת לחגים ומצלמת ברצף את השיעור הקבוע על פרשת השבוע, "להכין כעת שיעור כאילו הערב ראש השנה, ואז לדבר למצלמה כאילו אנחנו בערב יום כיפור, ובהמשך היום לצלם שיעור כאילו החגים נגמרו ומתחילים מבראשית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/09/22 18:56 יב באלול התשפב

סיון רהב מאיר מפרגנת: "מי היה מאמין שקשת יגרמו לי ללמוד כל כך הרבה תורה"
סיון רהב מאיר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

זה כבר מספר שנים שעיתונאית חדשות 12, סיון רהב מאיר, מעבירה שיעור קבוע על פרשת השבוע. השיעור, שהתחיל כיוזמה מקומית, צמח והפך עם השנים למפעל ענק וקהל המוני. לאחרונה אף הגיעה פרשת השבוע לטלוויזיה, כאשר מדי שבוע משדרת מאיר את השיעור בתוכנית קבועה בקשת 12. 

בפוסט שהעלתה לחשבון האינסטגרם שלה, סיפרה העיתונאית לעשרות אלפי העוקבים כי בימים אלו היא כבר נערכת לשיעורים של תקופת החגים. "השיעור השבועי שלי בקשת 12 מצולם כעת ברצף, 13 תוכניות. תוכנית לכל ערב שבת ולכל ערב חג (מי היה מאמין שקשת יגרמו לי ללמוד כל כך הרבה תורה...)". 

לדבריה, מדובר בניסוי תודעתי מרתק ומעייף. "להכין כעת שיעור כאילו הערב ראש השנה, ואז לדבר למצלמה כאילו אנחנו בערב יום כיפור, ובהמשך היום לצלם שיעור כאילו החגים נגמרו ומתחילים מבראשית, לקרוא את התורה מחדש. אבל כשאני יוצאת מהאולפן, אני מבינה משהו על קדושת הזמנים. זה עתה סיימתי שיעור שכולו הכנה לשמיעת השופר של ראש השנה, אבל בחוץ סתם יום רביעי של אלול. אפשר לדבר ולתכנן אבל בסוף הקדושה, המצווה, הדבר עצמו – מגיעים בכל פעם רק בזמנם, בתאריך מסוים". 

"הרב קוק כתב על כך פעם ארבע מילים עמוקות: 'כל זמן מאיר בתכונתו'. כמו שלאנשים יש תכונות – קמצן או נדיב, נחמד או סנוב – גם לזמן יש תכונה. כל תקופה מאירה בנו משהו אחר: פסח הוא זמן חירותנו, תשעה באב הוא זמן של חורבן, ועכשיו אלול, זמן של התחדשות וחשבון נפש לקראת השנה החדשה. תשרי? חשוון? אלה תכונות אחרות לגמרי, זו לא המשימה שלנו עכשיו".