כוכבת הריאליטי ילדה בן ולא מתנצלת: "מבחינתי הילד יהודי, לא אמליץ לו לעבור הליך גיור"

אלינה לוי, שעוררה סערה סביב הליך הגיור שלה שלא הסתיים, נשאלה באינסטגרם אודות היהדות של בנה והבהירה: "אנחנו לא מאמינים בהגדרות שמפלגות בין אנשים, מבחינתי הילד יהודי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/09/22 12:49 יב באלול התשפב

כוכבת הריאליטי ילדה בן ולא מתנצלת: "מבחינתי הילד יהודי, לא אמליץ לו לעבור הליך גיור"
תינוק לפני ברית. ארכיון, צילום: shutterstock

אלינה לוי פרצה לחיינו בסערה בשנת 2010, כשהשתתפה באח הגדול וקטפה את המקום השלישי. מאז היא הספיקה הרבה, בין היתר להשתתף פעמיים בתכנית נינג'ה ישראל ולטוס לאי בפיליפינים לצילומי הישרדות VIP. לפני כחודש לוי ילדה בן, אוליבר, ושאלה שהיא נשאלה בסטורי זכתה לתשומת לב גדולה. בראיון לפנאי פלוס היא מסבירה.

אלינה לוי: "הוא יהודי, לא מאמינים בהגדרות"

כאמור, בסטורי נשאלה לוי אודות יהדותה של בנה. נזכיר כי לוי, ילידת אוקראינה, היא בת לאב יהודי ואם נוצרייה ואינה יהודייה על פי ההלכה. היא החלה בהליך גיור אך הפסיקה אותו בשל דרישת הרבנות כי תפסיק את לימודי המשחק שלה, ולסטורי היא השיבה: "הוא יהודי" וכתבה כי "אנחנו לא מאמינים בהגדרות שמפלגות בין אנשים".

"זה מעסיק אנשים הרבה יותר ממה שאנחנו חושבים", היא מספרת. "אנחנו חיים במדינת ישראל והבנתי שזה מאוד מעסיק אבל אותי זה לא מעסיק. אותי לא מעניין לשאול מאיזו דת אתה". היא מדגישה: "אוליבר הוא ישראלי ואני ישראלית".

מה שאני אחליט לו?

מבחינתי אני חיה במדינת ישראל ואני חוגגת את החגים פה וזה גם מה שיעבור לאוליבר. מבחינתי לא צריך את הבן אדם הזה שיגיד שהוא יהודי. מבחינתי הילד יהודי. אני מבינה שזה אישיו, אבל עבורי זה לא ואם אוליבר ירצה הוא יוכל לעבור תהליך גיור".

בית הדין הרבני. ארכיון

בית הדין הרבני. ארכיון | צילום: Miriam Alster/FLASH90

אלינה אומרת כי לא תמליץ לבנה לעבור הליך גיור, אך תאמר לו שזה בחירה שלו. "אמא בחרה שלא לעבור, והוא יכול שכן. יש לו את החופש המוחלט לבחור על החיים שלו, אז למה שאני אחליט לו? יש כל כך הרבה דברים בדרך שאנחנו נצטרך לקבוע. אני מרגישה שאותי זה לא מעסיק אבל וכאשר הוא יגיע לשלב הזה ויהיה לו חשוב אז תמיד הוא יוכל לבחור ואני לא אגיד לו לא לעשות".