מתברר: פסילת גיורה של אלין לוי בעקבות שקרים לבית הדין

אחרי הסערה התקשורתית מגלה גורם במשרד לשירותי דת: הליך הגיור נפסל בשל שקרים שסיפרה לוי לבית הדין, "אין סתירה בין גיור למשחק"

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 18/03/14 09:50 טז באדר ב'

אמש חוללה פליטת האח הגדול, אלין לוי, סערה בעקבות חשיפתה כי תהליך הגיור שלה נפסל בשל מקצועה כשחקנית. על פי גורם במשרד לשירותי דת וגורמים נוספים המצויים בפרטים עולה, כי הליך גיורה של לוי נפסל מאחר שהיא נמצאה דוברת שקר כשהצהירה שאין לה בן זוג.

על פי דיווח אתר וואלה, לוי שיקרה לבית הדין ובנוסף לא עמדה בקריטריונים הנדרשים לגיור "בשיאו של הליך הגיור התברר שהתנהגותה, הופעותיה, והתבטאויותיה מאד בוטים מבחינה צניעותה ואינם תואמים את מה שבית הדין לגיור דורש מהמתגיירים" אמר גורם במשרד לשירותי דת שאף הבהיר כי אם רצונה של לוי בכך ניתן להמשיך את הליך הגיור תוך עמידה בקריטריונים ההלכתיים נקבעו לגיור.

רבנים המצויים בדיני גיור אף מדגישים כי לימודי משחק אינם סותרים את הליך גיור. הרב ישראל רוזן, מייסד מנהל הגיור שאף שישמש כדיין גיור מסביר ואומר כי "אין לטענה זו כל בסיס. היו רבים שלמדו משחק ועברו הליך גיור בהצלחה. מעבר לכך, דייני הגיור הינם חדורי שליחות שיש להם עניין גדול לגייר את כל מי שראוי לכך על פי ההלכה". הרב הסביר את הנימוק לפסילת גיורה של אלין ואמר כי " לשקר בהליך גיור גורם לאיבוד האמינות ולמהות של בית הדין שמשמש כועדת הקבלה של המתגייר או המתגיירת לעם ישראל".

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il