הרבנות מסרבת לגייר את אלין לוי מכיוון שהיא לומדת משחק

לא תוכל להתגייר מכיוון שהיא לומדת משחק, כך טוענת משתתפת תכנית ´האח הגדול´ אלין לוי. "הרב התקשר ואמר שהחליטו להפסיק את התהליך כי המקצוע שלי לא הולך עם הגיור"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 17/03/14 18:13 טו באדר ב'

הרבנות מסרבת לגייר את אלין לוי מכיוון שהיא לומדת משחק

לומדת משחק? כנראה שאת לא מתאימה להיות יהודייה. כך עולה מהחלטה מתמיהה למדי של הרבנות הראשית.

על פי דיווח ב'ידיעות אחרונות' וב'מאקו' סיפרה אלין לוי, משתתפת 'האח הגדול' לשעבר, לגיא פינס, כי תהליך הגיור אותו התחילה לפני מספר חודשים הופסק לאחר שהרב התקשר אליה ואמר לה ש"החליטו להפסיק את התהליך, כי המקצוע שלי לא הולך עם הגיור".

אלין לוי, ילידת אוקראינה היא בת לאב יהודי ואם נוצרייה ואינה יהודייה על פי ההלכה. לאחרונה החלה בהליך גיור. בנוסף למדה משחק בבית הספר של יורם לוינשטיין.

לאחרונה החליטה הרבנות, בהחלטה מתמיהה, להפסיק את הליך הגיור של לוי בשל המקצוע אותו היא לומדת. "השבוע קיבלתי שיחה מהרב שלי, שאמר לי שהדיינים החליטו להפסיק את התהליך בגלל שהגיעו אליהם פרטים על המקום שבו אני לומדת ועל המקצוע שלי, וזה לא משהו שהולך עם תהליך הגיור", סיפרה לגיא פינס בערוץ 10 אמש (א').

לדבריה ענו לה ברבנות, בתגובה לבקשתה לערער, כי הם מסרבים להיפגש איתו ועד שלא תעזוב את לימודי המשחק ותעשה שינוי קיצוני בחייה, אין שום סיבה להמשיך בתהליך. "שמו לי חותמת על המצב. 'את לא סחורה מספיק טובה", אמרה.

מהמשרד לשירותי דת מסרו בתגובה ל"מאקו" כי "בית הדין לגיור הנו גוף הלכתי, ודרישותיו עומדות בקנה אחד עם ההלכות הדורשות קבלת עול מצוות. בתי הדין הנפגשים עם המתגיירים מנחים ומיידעים אותם כי תהליך הגיור מחייב שינוי באורח החיים. בית הדין לא ימנע ממתגייר לבוא בשעריו ככל שיפנה בצורה מסודרת לבקשה לדיון בעניינו באופן פרטני".