יהורם גאון ישן במיטה של הרצל והתמוגג: "מי ידמה לי מי ישווה לי"

לרגל יום השנה לקונגרס הציוני הראשון בבאזל, שיתף הזמר והשחקן את קהל עוקביו ברשת החברתית בסיפור משעשע מהעבר וזכה לתגובות חמות, "ביקשו ממני להסתכל ימינה וראיתי גשר יפה על נהר הרָיין ושאלו אותי אם זה מזכיר לי משהו וזה לא הזכיר לי כלום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/08/22 12:58 א באלול התשפב

יהורם גאון ישן במיטה של הרצל והתמוגג: "מי ידמה לי מי ישווה לי"
יהורם גאון , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השחקן וזוכה פרס ישראל, יקיר העיר ירושלים, יהורם גאון, מרבה לשתף בחשבון הפייסבוק הפרטי שלו את דעותיו בענייני השעה, וכך עשה גם בסוף השבוע האחרון. הפעם, בחר גאון להתייחס דווקא לאירוע היסטורי עתיק במיוחד, כאשר בסוף החודש ימלאו 125 שנה לכינוס הקונגרס הציוני הראשון. 

בפוסט ארוך שזכה למאות לייקים ותגובות גלל גאון בפני עוקביו סיפור מהפעם בו התארח בעיר באזל בצפון שוויץ. "לפני שנים הייתה לי הופעה בבאזל, אותה יזם המפיק העולמי עטור האוסקרים ארתור כהן, הוא חיכה לי בשדה התעופה ולקח אותי אל המלון בו אתגורר", היוצר הסביר כי התאכזב למראה המלון הישן לאחר שציפה למקום מפואר יותר. הצלמים שחיכו לו בכניסה והליווי הצמוד של איש הקולנוע, כל אלה תרמו לתחושתו כאדם "מאוד חשוב", אך לא רמזו לו לאן באמת הגיע. 

"עלינו במדרגות, אל חדר קטן עם מיטה של ברזל, (כן כן)וארון אחד עם שתי דלתות שאפילו חרק בניסיוני לפתוח אותו כדי לתלות בו את המעיל, וכולם מביטים בי כאילו מחכים לאיזו תגובה, משזו לא באה, ביקשו ממני הצלמים לצאת למרפסת ולא הבנתי למה, אבל יצאתי, ולפחות הנוף היה מרשים ביותר, ברצותי לחזור לחדר ביקשו ממני להישען על מעקה המרפסת". 

"פתאום סוף סוף נפל האסימון בראשי המבולבל מן הדרך"

עוד הוא ממשיך ומתאר כי בשלב הזה היה משוכנע כי יגאל שילון, אשר היה ידוע בבימוי מתיחות, הגיע במיוחד מישראל עבור תעלול כלשהו. "ביקשו ממני להסתכל ימינה וראיתי גשר יפה על נהר הרָיין ושאלו אותי אם זה מזכיר לי משהו וזה לא הזכיר לי כלום, פתאום וסוף סוף נפל האסימון בראשי המבולבל מן הדרך, הרי אני עומד במרפסת עליה עמד הרצל והמלון הישן הזה הוא 'מלון שלושת המלכים' ואני עומד עכשיו, ממש עכשיו, במרפסת הידועה מן התמונות שבהן כתוב בתחתיתן 'בבאזל יסדתי את מדינת היהודים'". 

לדבריו, כאשר הבין כי החדר שבו מתגורר במהלך הביקור בשוויץ הוא החדר בו ישן חוזה מדינת היהודים, נראה בעיניו המקום מפואר מתמיד. "פתאום החדר גדל לי לממדים ענקיים והיה יפה ומהודר והייתי נרגש עד עמקי נשמתי. כן כן רבותי, מי ידמה לי מי ישווה לי, ישנתי במיטה בה ישן הרצל כשייסד את מדינת היהודים. אני הילד משכונת בית הכרם שבירושלים, רחוב 'החלוץ' 43 זכיתי לישון במיטתו של הרצל נקודה".