אדמו"ר הטיקטוק חולם: "חרד"לים וחרדים לשעבר עם שיער ארוך ויפה"

המשפיען החרדי מענדל ראטה חשף באומץ כי הוא לא מרגיש שייך לשום מקום. לעוקביו ברשת החברתית סיפר הוא חולם לעבור לירושלים ולהקים בית מדרש מיוחד, במטרה "ליצור מקום כלל יהודי שיהיה בו הווי רוחני מעניין ומקורי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/08/22 16:19 כ באב התשפב

אדמו"ר הטיקטוק חולם: "חרד"לים וחרדים לשעבר עם שיער ארוך ויפה"
מנדל ראטה, צילום: לירן שמש

הרב מנדל ראטה הוא זמר ויוצר, בנו של האדמו"ר משומרי אמונים אשדוד. ראטה נחשב לדמות שנויה במחלוקת ברחוב החרדי, בין היתר בגלל המסרים שהוא מעביר ברשת החברתית טיקטוק והשירים ביידיש אותם הוא מפרסם המערערים את יסודות העולם החרדי. ראטה מתחזק עמוד טיקטוק פעיל ביותר ולו 3.5 אלף עוקבים ו-24 אלף לייקים ובחשבון האינסטגרם שלו יש כשלושת אלפים עוקבים. 

"האווירה תהיה פתיחות, מוזיקה, מיסטיקה, בעל שם טוב והרבה צבע ואהבה" 

ראטה, נצר למשפחת אדמו"רים, פרסם סטורי בו הוא מודה כי אין לו מקום שהוא מרגיש שייך אליו וכזה שמבטא את עולמו הפנימי, ולכן הוא חולם לעבור בשנה הבאה לירושלים על מנת להקים בית מדרש מיוחד. ראטה מדגיש שהוא לא מתכוון לפתוח חסידות חדשה, אלא רק להקים מקום כלל יהודי שיהיה בו הווי רוחני מעניין ומקורי.

ראטה גם מתאר את סוג האוכלוסייה אותה הוא רואה בחזונו מצטרפת לבית המדרש, ומציין אף את החרד"לים ככאלה שימצאו בו מקום "צעירים חרדים, חרדל"ים בעלי תשובה וצעירים יוצאי החברה החרדית לבושים צבעוני ושער ארוך ויפה". 

צילום: צילום מסך אינסטגרם מענדל ראטה

"אני רואה שם בחזוני שילוב של צעירים חרדים, חרדל"ים בעלי תשובה וצעירים יוצאי החברה החרדי לבושים צבעוני ושער ארוך ויפה"

ראטה מתאר את סוג בית המדרש שיקים וכותב נראה החזון שלו "ליל שישי יהיה לימוד ב'מי השילוח' וקומזיץ אחרי זה. ראש חודש וחול המועד ואולי כל שישי בבוקר תפילה מוזיקלית. בלילה תהיה שם מסגרת לצעירים שילמדו שם אולי קבלה ומחשבה וכדומה. האווירה תהיה פתיחות, מוזיקה, מיסטיקה, בעל שם טוב והרבה צבע ואהבה". 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן