בן האדמו"ר וכוכב הטיקטוק מפתיע: "האיסור לשמוע מוזיקה בבין המצרים לא מובא בשולחן ערוך"

המשפיען החרדי הרב מנדל ראטה בפסק מפתיע: מותר לשמוע מוזיקה בתשעת הימים אם זה צורך נפשי | "כל התוספת הזו על לא לשמוע מוזיקה בכלל מובא רק בפוסקים מתקופת השואה ואילך כמנהג שנוסף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/08/22 15:37 ז באב התשפב

בן האדמו"ר וכוכב הטיקטוק מפתיע: "האיסור לשמוע מוזיקה בבין המצרים לא מובא בשולחן ערוך"
מנדל ראטה, צילום: לירן שמש

תשעת הימים בעיצומם, ובין האיסורים הקשים ביותר בימים אלה הוא איסור שמיעת המוזיקה. הרב מנדל ראטה, זמר ויוצר והוא בנו של האדמו"ר משומרי אמונים אשדוד, והוא נחשב לדמות שנויה במחלוקת ברחוב החרדי. בין היתר הוא מתחזק חשבון טיקטוק פעיל ובו הוא נותן במה למסריו. בסרטון שהעלה לחשבון הטיקטוק שלו, הוא פוסק כי אפשר לשמוע שירים בתשעת הימים למי שלא יכול בלי מוזיקה וצריך אותה לצורך הנפשי שלו.

צפו בסרטון ההיתר של הרב ראטה:

@mendiroth1

♬ צליל מקורי - מענדל ראטה

"האיסור לשמוע מוזיקה בבין המצרים לא מובא בשולחן ערוך וגם לא בנושאי כליו"

"ערב טוב חברים, הרבה אנשים שואלים אותי 'מנדל יש לך איזה היתר לשמוע מוזיקה בתשעת הימים? אני לא יכול בלי מוזיקה, אני חי מוזיקה בבוקר ובערב, תן לי איזה משהו'", פותח הרב ראטה. "אז תנו לי להגיד לכם. קודם כל, האיסור לשמוע מוזיקה בבין המצרים לא מובא בשולחן ערוך וגם לא בנושאי כליו. כתוב רק בספר 'מגן אברהם' איסור לצאת בריקוד ומחול, כל התוספת הזו על לא לשמוע מוזיקה בכלל מובא רק בפוסקים מתקופת השואה ואילך כמנהג שנוסף".

"מתוך צורך נפשי מותר לשמוע מוזיקה"

למסקנה אומר הרב: "אז מי ששומע מוזיקה לא עובר על ההלכה, כי זה רק מנהג". חוץ מזה, מוסיף הרב ראטה, "מובא בכמה פוסקים שמי ששומע מוזיקה מתוך מקום של צורך נפשי אישי, הוא חייב להרגיע את המוח, הוא לא יכול בלי זה, מותר לו לשמוע מוזיקה. אז מי שמרגיש צורך נפשי בזה, יש לו בהחלט על מי לסמוך".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן