אילון מאסק עורר סערה בטוויטר והבהיר: רק התבדחתי

העישר העשיר בעולם צייץ כי הוא "קונה את מנצ'סטר יונייטד" ועורר סערה ברשת החברתית. בהמשך, לאחר שזכה למאות אלפי לייקים ועשרות אלפי תגובות, הבהיר: "זו בדיחה ארוכת שנים בטוויטר - אני לא קונה אף קבוצת ספורט"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/08/22 08:49 כ באב התשפב

אילון מאסק עורר סערה בטוויטר והבהיר: רק התבדחתי
צילום: shutterstock

"אני קונה את מנצ'סטר יונייטד", צייץ הלילה (בין שלישי לרביעי) מנכ"ל חברת טסלה והאיש העשיר בעולם אילון מאסק. מיד עם פרסום הציוץ התעוררה סערה ברשת החברתית טוויטר, אותה התכוון מאסק לרכוש בשנה האחרונה. הציוץ זכה למעל 422 אלף לייקים ו-32 אלף תגובות, חלקן של אוהדי מועדון הפאר האנגלי שנמצא בתקופה רעה. 

אלא שמאוחר יותר הבהיר מאסק כי הוא בסך הכל התבדח וכי הוא לא באמת מתכוון לקנות את מנצ'סטר יונייטד או כל קבוצה אחרת: "לא, זו בדיחה ארוכת שנים בטוויטר - אני לא קונה אף קבוצת ספורט". הציוץ הגיע בעקבות שני ציוצים שכתב איש העשיר בעולם מעט קודם לכן: "שיהיה ברור, אני תומך בחצי השמאלי של המפלגה הרפובליקנית, ובחצי הימני של המפלגה הדמוקרטית". בתגובה לציוץ, הוסיף: "וגם, אני קונה את מנצ'סטר יונייטד". 

רכישת טוויטר על סף ביטול

בחודש אפריל החל מאסק בתהליכי רכישה של הרשת החברתית טוויטר. הוא הציע 44 מיליארד דולר, 54.20 דולר תמורת כל מניה. במכתב ששלח ליו"ר טוויטר, ברט טיילור, הסביר את מניעיו: "השקעתי בטוויטר משום שאני מאמין שיש לה את הפוטנציאל להיות פלטפורמה לחופש ביטוי מסביב לעולם, ואני מאמין שחופש הביטוי הוא הכרח חברתי עבור דמוקרטיה מתפקדת. עם זאת, מאז שביצעתי את ההשקעה אני מבין שהחברה לא תצמח ולא תמלא את תפקידה החברתי בצורתה הקיימת. טוויטר צריכה להפוך להיות חברה פרטית".  שבוע וחצי לאחר ההצעה של מאסק, דירקטריון הרשת החברתית אישר אותה.

עם זאת, בחודש שעבר מאסק הודיע כי העסקה מבוטלת בגלל שטוויטר "לא סיפקה מספיק מידע על עסקיה" ובשל ריבוי חשבונות מזויפים. בתגובה למהלך ולביטול הבטחת הרכישה צייץ ברט טיילור, כי מועצת המנהלים של החברה עומדת "לנקוט בצעדים משפטיים", ותפנה לבית המשפט. טיילור הוסיף כי בחברה "נחושים לסגור את העסקה במחיר ובתנאים המוסכמים" להם התחייב האיש העשיר בעולם.