"אין לי צורך באישורים של אחרים": ענהאל שמואלי מסבירה על השינוי החיצוני שלה

כוכבת הרשת הסרוגה ענהאל שמואלי, העלת תמונה לאינסטגרם ובה נראה שהיא ללא כיסוי ראש, בפוסט באינסטגרם הסבירה הסרוגה "פעם כיסוי ראש היה סממן חיצוני בלבד עבורי, היום אין לי צורך באישורים של אחרים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/08/22 09:43 ו באב התשפב

"אין לי צורך באישורים של אחרים": ענהאל שמואלי מסבירה על השינוי החיצוני שלה
ענהאל שמואלי, צילום: יח"צ ענהאל שמואלי

כוכבת הרשת הסרוגה ענהאל שמואלי מרבה לעורר דיונים בקרב 70 אלף עוקביה בחשבון האינסטגרם בנושאים נפיצים ורגישים במגזר. לפני כשלושה חודשים עוררה הסרוגה סערה כשהעלתה את נושא הדרישה של הגברים מהמגזר להכיר רק בחורה ששמרה על הבתולין לפני החתונה. לפני כחודש העלתה נושא נפיץ אחר כאשר אמרה, שיש יתרון בלחיות כ"נשואה בתנאים של גרושה" בצורת חיים כזאת יש לטענתה זמן קבוע של כל אחד מבני הזוג עם הילדים, לדבריה מהלך כזה ייצר סוג של בריאות שאין את הציפיה וההרגשה של מובן מאליו.

"פעם כיסוי ראש היה סממן חיצוני בלבד עבורי. רציתי שכולם ידעו"

כעת ענהאל שמואלי מעלה נושא נפיץ חדש ישן, בנושא הורדת כיסוי ראש, כוכבת הרשת העלתה תמונה לאינסטגרם עם הפאה החדשה שרכשה, ותיארה כיצד היא נשאלת מדי יום האם היא הורידה את כיסוי הראש, שמואלי שכאמור כבר הודיעה בעבר שעברה לשים פאה, החליטה להסביר בפוסט מה פשר השינוי החיצוני שעובר עליה, ולמה אין לה צורך באישורים של אחרים כדי לחיות את האמונה שלי כפי שהיא מאמינה שצריך.  

"אין לי צורך באישורים של אחרים. האמונה והמעשים שלי הם ביני לבין אלוקים"

בפוסט באינסטגרם כתבה שמואלי "הורדת כיסוי ראש?!  כמעט ואין יום שאני לא נשאלת את השאלה הזו, היא טבעית ונובעת מסקרנות, האם יש בה פואנטה?!לא. פעם כיסוי ראש היה סממן חיצוני בלבד עבורי. רציתי שכולם ידעו ובכללי הרגשתי שיש בי יחסי ציבור בקיום המצוות שלי. היום אין לי צורך באישורים של אחרים. האמונה והמעשים שלי הם ביני לבין אלוקים."

"ההטפות והכפייה לשנות אחרים על פי האמונה והדרך שלנו הם רק פחד וחוסר אמונה בדרך שלנו"

שמואלי המשיכה והסבירה "לפעמים אנחנו מתבלבלים ולוקחים אחריות על המצוות והאמונה של אחרים בעוד זהו תהליך פרטי, מסע אישי שנמשך לאורך כל החיים. ההטפות והכפייה לשנות אחרים על פי האמונה והדרך שלנו הם רק פחד וחוסר אמונה בדרך שלנו."

לבסוף סיכמה שמואלי שהעלתה לפוסט תמונה עם פאה חדשה "כשהדרך והאמת שלך ברורה, אין צורך לקבל אישורים מהסביבה. ואחרי פוסט כזה מה אומרות על הפאה החדשה שלי?!"

"לפני כמה שנים כבר היה לי ניסיון להמיר את הברט לפאה, פחדתי מהתגובות"

כזכור, בשנה שעברה העלתה שמואלי פוסט על המעבר שלה מכובע ברט לפאה ועל התגובות שקיבלה לאחר מכן, "לפני כמה שנים כבר היה לי ניסיון להמיר את הברט לפאה, פחדתי מהתגובות והשינוי וחבשתי אותה יממה. עברו להן השנים והרגשתי שוב צורך לשינוי, כזה שיעזור לי להשתחרר מתיוגים כאלו ואחרים ושוב עברתי לפאה. אלא שכעבור כמה ימים ההודעות החלו להופיע, לא הופתעתי, הפעם הגעתי מוכנה. בהתחלה התייחסתי בנימוס. האמת?! כשהן נאמרות בנימוס אני תמיד גם עונה כך. סה"כ לגיטימי".

שמואלי סיפרה, כי התגובות למעבר שלה לפאה הגיעו גם לבעלה וזה מה שלטענתה הקש ששבר את גב הגמל   "אבל כשהודעות נשלחות לעקיבא זו כבר בעיה. לא הבנתי?! למה לשלוח לבעלי הודעות על החלטות שלי??! דבר שני נניח והורדתי כיסוי נדמה לכם שאקרא את ההודעות הנ״ל ואחזור בתשובה?? מישהו יאהב את הדת שלנו ככה?? או שיברח ממנה?!".