"אני רוצה בתולה": ענהאל שמואלי בביקורת על הדרישה של גברים דתיים

אושיית הרשת ענהאל שמואלי מרבה לענות לעוקביה על שאלות בנושאי זוגיות, בשאלה שנשאלה על השפעת איבוד בתולין לפני החתונה על הזוגיות, ענתה שמואלי "החיים מעבירים אותנו אתגרים שבתולין לא יעזרו לנו לעבור אותם"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 26/05/22 17:45 כה באייר התשפב

"אני רוצה בתולה": ענהאל שמואלי בביקורת על הדרישה של גברים דתיים
צילום: צילומסך

בפוסט השבועי שלה שנקרא "דקה לפני שבת" כתבת ענהאל שמואלי תובנות מהחיים וסיפורים אישיים על זוגיות. השבוע פתחה ענהאל שמואלי נושא נפיץ במגזר הדתי, והוא סוגיית הבתולין לפני החתונה וכמובן איסור נגיעה. שמואלי התייחסה לנושא הרגיש בעקבות שאלה ששאלה אותה גולשת בעמוד האינסטגרם שלה  "האם לעובדה שהיא לא בתולה יהיה השפעה על חיי הנישואין שלה?  

"איסור נגיעה היא אחת המצוות הכי קשות להשמה"

שמואלי, ענתה לגולשת באריכות וסיפרה מניסיונה כשדכנית שלא מעט פעמים אחת הדרישות שגברים דורשים בשידוך הוא שתכיר להם רק בחורה בתולה. שמואלי, אמנם הסכימה עם כך שזכותו של כל בחור לחפש בבחורה מה שהוא רוצה. אך הוסיפה וטענה שזו בקשה שאין לה שום משמעות לחיים זוגיים,  "יש באמירה הזאת משהו שמוליך שולל חברה שלמה ובעיקר מוביל אותה לחשוב שבתולים, שיער ירוק, גובה , ומשקל מספר את סיפורו של אדם ואומר עליו משהו מסויים ובעיקר על נשים. החיים מעבירים אותנו אתגרים לא צפויים, האם בתולים יעזרו לנו להחזיק אותם? תכונות כמו אורך רוח, אומץ לב, אכפתיות ,אופטימיות ועוד אלו הם תכונות מהותיות".

"זה יהיה מאוד מיתמם לומר שאישה לא בתולה היא אישה פסולה"

אושיית הרשת הרחיבה והדגישה שאין קשר בין בתולין לחיי הזוגיות בהמשך "זה כמו לשים לסוס דוהר רצועה ולעצור אותו באמצע דהירה, הלב מלא רגש, מתפוצץ מאהבה ולכן רוצה באופן טבעי לבטא אותה. לכן זה יהיה מאוד מיתמם לומר שאישה לא בתולה היא אישה פסולה." בהמשך שמואלי המשיכה והרחיבה על איסור נגיעה והמושג "שמירת נגיעה" וכתבה כי הסיבה לאיסור נגיעה דווקא מהממת בעיניה ואף חשובה, אך לא תמיד היא ישימה, "כידוע אני דתייה, ויודעת בדיוק את מהות הסיבה לאיסור נגיעה והאמת הסיבה מהממת!! ולדעתי גם חשובה.. אך האם היא ישימה?! לא בהכרח. איסור נגיעה היא אחת המצוות הכי קשות להשמה".