הרב עופרן מגיב לסערת חנן בן ארי: העירייה אשמה, זכותו לגבות איזה סכום שירצה

הרב אילעאי עופרן מגיב לסערת ההופעה של חנן בן-ארי בנתניה וטוען שהאצבע המאשימה צריכה להיות מופנית לעירייה ולא לזמר | "כשעיריה מחליטה לשלם סכום אסטרונומי עבור הופעה, אבירי השוק החופשי אמורים לתבוע את החירות של המוני משלמי המסים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/07/22 17:54 יא בתמוז התשפב

הרב עופרן מגיב לסערת חנן בן ארי: העירייה אשמה, זכותו לגבות איזה סכום שירצה
הרב אילעאי עופרן. , צילום: מושיק שאמע

בשבוע שעבר סערה הרשת אחרי פרסום הידיעה כי חנן בן ארי דרש מעירית נתניה סכום של 535 אלף שקל תמורת הופעה בעיר, הסכום שדרש בן ארי עורר זעם בקרב גולשים ואמנים רבים שתמהו על התמחור היקר של ההופעה, מי שנחלצו לעזרתו של בן ארי היו אושיות רשת ורבנים מהמגזר שטענו כי המתקפה על בן ארי נובעת מפופוליזם. 

בן ארי בהופעה

בן ארי בהופעה צילום: Yossi Aloni/Flash90

הרב עופרן: את האשמה צריך להטיל על העירייה ולא על האמן שזכותו לבקש את הסכום המגיע לו

בין המגנים על בן ארי נמצא גם הרב אילעאי עופרן שפירסם פוסט בפייסבוק בו הוא מביע את דעתו על סערת ההופעה. "ליבת הרעיון של "שוק חופשי", אם הבנתי נכון, הוא צמצום ההתערבות הממשלתית, שמשמעה פחות מסים ופחות החלטות של השלטון לגבי כספם של האזרחים, כך תהיה לכל אזרח החירות להחליט במה להשקיע את הכסף שלו. בעולם כזה יהיו מן הסתם פחות שירותים שמסופקים באופן ציבורי ע"י המדינה, בוודאי כשמדובר בשירותים שהם בגדר מותרות".

אבירי השוק החופשי לא אמורים לתקוף את בן ארי, זו זכותו לגבות מה שירצה

עוד ממשיך הרב עופרן, שאת האשמה צריך להטיל על העירייה ולא על האמן שזכותו לבקש את הסכום המגיע לו. "לכן, כשעיריה מחליטה לשלם סכום אסטרונומי עבור הופעה, אבירי השוק החופשי אמורים לתבוע את החירות של המוני משלמי המסים שלא יקחו מהם בכוח כסף כדי לממן מותרות במחירים כה גבוהים, ולא את חירותו (המובנת מאליה) של האומן הספציפי לגבות איזה סכום שירצה", מסכם הרב אילעאי.

חנן בן ארי בהופעה

חנן בן ארי בהופעה צילום: פלאש 90

הרב חיים נבון: "אני לא אוהב את ההתנפלות הפופוליסטית על חנן בן ארי"

הרב עופרן מצטרף לדבריו של הרב חיים נבון, שגם הוא פרסם פוסט בפייסבוק על ההתנפלות הציבורית על הזמר. "אני לא אוהב את ההתנפלות הפופוליסטית על חנן בן ארי, שביקש מעיריית נתניה חצי מיליון ש"ח עבור הופעה", , פתח הרב את דבריו "הסכום באמת עצום, אך אני חושב שבטענות נגדו יש בלבול בין מחיר שוק, שהוא עובדה אובייקטיבית, לבין חמלה ורגישות, שהם ערכים אישיים חיוניים - בנסיבות המתאימות".

הרב המשיך והסביר כי נסיבות השוק הם שכולם רוצים הופעות של חנן בן-ארי, מה שמצדיק לקחת סכום גבוה עבור הופעה, והדגיש שכולם יודעים, שכאשר צריך לגלות הבנה ורגישות, בן-ארי בעבר בהחלט גילה אמפתיה: "אם היו מבקשים ממנו להופיע בפני יתומי צה"ל עניים המאושפזים בבית חולים, והוא היה דורש חצי מיליון, הייתי זועם. אבל לא על זה מדובר. עירייה עשירה רוצה פינוק יקר לתושביה, ואין שום סיבה מיוחדת שזמר מצליח יחמול עליה ויבקש ממנה פחות ממחיר השוק. זה המחיר; ירצו - יאכלו, לא ירצו - לא יאכלו".