הרב חיים נבון: "לא אוהב את ההתנפלות על חנן בן ארי"

אחרי הסערה בה נחשף כי חנן בן ארי דרש יותר מחצי מליון שקלים תמורת הופעה, הרב נבון לא מבין על מה הרעש: "עירייה עשירה רוצה פינוק יקר, ואין שום סיבה שזמר מצליח יחמול עליה ויבקש ממנה פחות ממחיר השוק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/07/22 09:52 ט בתמוז התשפב

הרב חיים נבון: "לא אוהב את ההתנפלות על חנן בן ארי"
הרב חיים נבון, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

הרב חיים נבון פירסם פוסט בפייסבוק בו הוא מספק את השנקל שלו על סערת ההופעה של חנן בן-ארי. כזכור, השבוע התפרסם כי עיריית נתניה פנתה לאנשיו של חנן בן ארי וביקשה הצעת מחיר להופעה בשטחה, הזמר מצידו דרש סכום של 535 אלף שקל (לפני מע"מ), וכן דרש להגביל את מספר האנשים שישתתפו במופע ל-5,000 כאשר המקום יכול להכיל 25 אלף,  מכיוון שהאמן קיבל הסכמה מהעירייה לסכום שדרש, עיריית נתניה תגבה מחיר של 150 שקלים על כרטיס להופעה.

הרב חיים נבון פירסם פוסט בפייסבוק אותו פתח במילים: "אני לא אוהב את ההתנפלות הפופוליסטית על חנן בן ארי, שביקש מעיריית נתניה חצי מיליון ש"ח עבור הופעה. הסכום באמת עצום, אך אני חושב שבטענות נגדו יש בלבול בין מחיר שוק, שהוא עובדה אובייקטיבית, לבין חמלה ורגישות, שהם ערכים אישיים חיוניים - בנסיבות המתאימות".

"זה המחיר; ירצו - יאכלו, לא ירצו - לא יאכלו"

הרב המשיך והסביר כי נסיבות השוק הם שכולם רוצים הופעות של חנן בן-ארי, מה שמצדיק לקחת סכום גבוה עבור הופעה. והדגיש שכולם יודעים, שכאשר צריך לגלות הבנה ורגישות, בן-ארי בעבר בהחלט גילה אמפתיה: "אם היו מבקשים ממנו להופיע בפני יתומי צה"ל עניים המאושפזים בבית חולים, והוא היה דורש חצי מיליון, הייתי זועם. אבל לא על זה מדובר. עירייה עשירה רוצה פינוק יקר לתושביה, ואין שום סיבה מיוחדת שזמר מצליח יחמול עליה ויבקש ממנה פחות ממחיר השוק. זה המחיר; ירצו - יאכלו, לא ירצו - לא יאכלו".

מסביבתו של בן ארי נמסר בעקבות האירוע: "ככל הידוע ומוסכם איתנו ההופעה ממומנת ממכירת כרטיסים כפי שקורה בכל הופעה. כיסוי ההוצאות מגיע ממכירת הכרטיסים".

תגובת העירייה "לנוכח עלויות המופע רתמה עמותת היכל התרבות גורמים נוספים למימונו ובהתאם למכירת הכרטיסים לא צפוי כל גירעון כספי, באשר לסוגייה העקרונית ההמלצה להגבלת עלויות האמנים חלה בעיקר בחגיגות העצמאות, לא כך הדבר באשר לעלויות האמנים במופיעים במהלך ימות השנה."

כזכור, אחרי סערת התעריפים הגבוהים של זמרי ישראל המובילים בבימות יום העצמאות, החליט בן ארי שלא להופיע בבימה מרכזית ובחר לקיים הופעה במחיר מסובסד לחיילים ולמשרתים בשירות הלאומי: "וחשבתי לעצמי שמי שהכי מגיע להם לחגוג ביום הזה, אלו החיילות והחיילים שלנו", כתב, "אז בחרתי להמשיך את מה שעשינו בשנה שעברה ולחגוג בגדול את ערב העצמאות עם חיילי וחיילות צה"ל".