אברי גלעד מסביר מדוע לא שלח את בנותיו לסיור בבית הספר בקלנסווה

המגיש והפובליציסט מספר בטורו על ההשפעה של המציאות הביטחונית הקשה והפיגועים הרצחניים, "פחדתי מכדור תועה או מצרור מכוון, ועם כל הכבוד לדו־קיום, בזמן הזה העדפתי להיות קפדן ביטחוני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/05/22 12:05 יט באייר התשפב

אברי גלעד מסביר מדוע לא שלח את בנותיו לסיור בבית הספר בקלנסווה
אברי גלעד. , צילום: פלאש 90. אורן נחשון

בתקופה האחרונה ישראל סובלת מגל טרור אכזרי, במהלכו נרצחו 19 אזרחים ושוטרים בפיגועים רצחניים ברחובות הערים. האווירה המתוחה משפיעה לא רק על שלמות התושבים ויציבות הקואליציה, אלא גם על תחושת הביטחון. מגיש הטלוויזיה והפובליציסט אברי גלעד שיתף מנקודת מבטו כהורה. 

בטורו השבועי שהתפרסם הבוקר (ו') בעיתון ידיעות אחרונות, סיפר גלעד על ביקור גומלין שערך בית הספר של בנותיו בבית הספר בקלנסווה. "היה נהדר. התלמידים והמורים הערבים המתינו להם בהתרגשות שיא, שרו בכניסה 'עוד יבוא שלום עלינו', אחר כך שיחקו כל מיני משחקים שהוכנו בקפידה על ידי הצוותים, ולרגע היה נדמה שיש עתיד משותף בארץ הזאת - אם רק הילדים יכירו מגיל קטן, ידברו אחד את שפתו של השני, ישחקו יחד וילמדו. על הביקור המוצלח למדתי, יחד עם חצי מההורים, מתמונות שהגיעו בלייב במהלכו, כי הבנות שלי נשארו בבית. פחדתי מכדור תועה או מצרור מכוון, ועם כל הכבוד לדו־קיום, בזמן הזה העדפתי להיות קפדן ביטחוני". 

עוד הוא מתאר את המציאות הביטחונית העגומה, "הצליחו להפחיד אותנו אלה, האלימים והבדלנים מבין ערביי ישראל, ולהכניס בליבנו מחשבות מורך על איבוד המדינה ושאר תסריטים שיהודים רגילים לחשוב עליהם". גלעד מפרט מספרית את הנתונים, ומהם קובע כי "אנחנו עומדים פה מול קהל בעייתי של בערך אחוז וחצי מהאוכלוסייה בהערכת יתר, ואני מאמין שעוד פחות". 

לדבריו, "מיעוט כזה לא מכריע מדינה, לא כובש ערים ולא קובע את החיים לאף אחד, אלא אם כן המשטרה עברה סירוס, כפי שקרה כאן. ומכיוון שלחבר'ה האלה יש תוכניות בשבילנו לטווח הקרוב, בדם ואש וכל הסיפור המוכר, רעיון המשמר הלאומי הנרקם כעת חייב לעבור להילוך ספורט". גלעד הוסיף לפרוש את משנתו בנושא, על פיה יש להציב יעד של 50 אלף שוטרים בשלוש שנים ולהחליף את תורת הלחימה.