יום השואה נרקיס נוקבת באינסטגרם: "היום אנחנו לא רק ישראלים, אנחנו נטו יהודים"

דמויות מעולם הבידור התייחסו ליום השואה שחל היום, ובפוסט באינטסגרם סיפרה השחקנית אגם רודברג על הקשר המשפחתי שלה לאסון הנורא של העם היהודי | נרקיס במסר מעצים

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/04/22 16:00 כז בניסן התשפב

נרקיס נוקבת באינסטגרם: "היום אנחנו לא רק ישראלים, אנחנו נטו יהודים"
הזמרת נרקיס, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

אחד מהאירועים הבולטים והמטלטלים של יום הזיכרון לשואה ולגבורה הוא מצעד החיים שיצא היום (ה') במחנה הריכוז אושוויץ-בירקנאו שבפולין, זאת אחרי שנתיים של היעדרות בשל מגפת הקורונה וקיומה הצעדה באופן דיגיטלי.

הזמרת המפורסמת נרקיס סיפרה בגילוי לב רגיש באינסטגרם כי כל מה שנותר לה לומר ביום כזה הוא להכריז שהיא יהודייה, "הם הם הרשעים ארורים שמתביישים בסבא וסבתא שלהם שככה הם עשו לאנשים נשים וטף. אני יהודייה ויהודים רחמנים בני רחמנים ואלו הרשעים קרי לב ופחדנים שטבחו הרגו אנסו ורצחו מיליונים של אנשים. אהובים שלי היום זה היום שלנו להגיד את זה בגאווה. אנחנו יהודים
והעולם צריך להתבייש שקרתה השואה. יותר מזה, העולם צריך להגיד לנו תודה שאנחנו טובים ומאמינים בטוב, אנחנו מלוכדים יותר מכפי שנדמה לנו, ואנחנו נשארים פה לנצח. היום אנחנו לא רק ישראלים. היום אנחנו נטו יהודים". 

השחקנית אגם רודברג חלקה עם עוקביה ברשת האינסטגרם את סיפורה המשפחתי, כאשר סיפרה על המכתבים ששמר סבה, שהספיק לעלות לארץ לפני המלחמה ואיבד את כל משפחתו בשואה. "מצאנו מכתבים שקיבל מאחותו (בעברית) ואמו (באידיש). מקריאה מהירה אפשר לראות איך הן דואגות לו שנסע לארץ זרה ואז עם השנים הדאגה עוברת צד. בהתחלה הן מרגיעות אותו שהכל בסדר ואז הן חוששות לגורלן. אחותו מנסה בכל דרך אפשרית לעלות לארץ ומבקשת את עזרתו (בטוחה שעשה הכל).

"בתחילת שנות הארבעים הקשר ניתק ויש מכתב של קרוב משפחה מהארץ שמשתף מהמעט ששמע.
עד אשר בשנות השישים מספר יוצאי העיר החליטו לכתוב ספר על יהודי העיר, אחת הכותבות הייתה בת כתה של אחותו והיא סיפרה לו שבליל האקציה משפחתה התחבאה וכך ניצלה, אבל היא ראתה את משפחתו עוברת ברחוב עם כולם לכיוון מקום הרצח. דוד שלי חיים היה עד לאירוע שמספרים לסבא שלי על משפחתו ואומר שזאת הפעם היחידה בחייו שראה את סבא שלי בוכה. שנים סבא שלי חיפש אחריהם, את אמו חנה, אחותו שרה ואחיו דוב. הוא סירב להאמין שגם הם היו בין היהודים שנורו לתוך קבר אחים בפאתי העיירה. את הכאב והייסורי מצפון הוא שמר בלב עד שהלב לא יכול עוד". בסוף דבריה הקדישה את הפוסט לזכר המשפחה של סבה, שנספתה כולה באירופה.