יום השואה קורין גדעון משתפת את הקשר המשפחתי לשואה: "כולם נרצחו. הם נשארו שניים בעולם"

אושיית הרשת חלקה עם העוקבים את הסיפור המשפחתי של בעלה, בן למשפחה חרדית מרובת ילדים, "הם הקימו שבט משלהם שמונה היום כמאה אנשים בלי עין הרע. זה הניצחון שלהם ושל כולנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/04/22 11:35 כז בניסן התשפב

קורין גדעון משתפת את הקשר המשפחתי לשואה: "כולם נרצחו. הם נשארו שניים בעולם"
קורין גדעון, צילום: קשת 12

נזכור ולא נשכח: אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה נמשכים היום (ה') כשטקס הנחת הזרים נפתח לאחר צפירה בת דקה שנשמעה בשעה 10:00 בבוקר, בהשתתפות נשיא המדינה, ראש הממשלה, יושב ראש הכנסת, נשיאת בית המשפט העליון, ארגוני ניצולים ולוחמים ומשלחות מרחבי הארץ ומחו"ל בכיכר גטו ורשה ביד ושם. 

מגישת הטלוויזיה לשעבר, קורין גדעון, שיתפה בחשבון האינסטגרם שלה את הסיפור המשפחתי של בעלה, חילי סורוצקין, בן למשפחה חרדית ענפה המונה 14 ילדים. "לחילי יש 13 אחים וזה הרבה בגלל השואה. כל הסבים והסבתות של חילי היו ניצולי שואה", סיפרה גדעון ושיתפה תמונה של ההורים של חמותה, "הרב יצחק-אייזיק ליבעס ורעייתו הרבנית אסתר. שניהם היו היחידים מהמשפחה המורחבת שלהם שנשארו. היחידים!!!! רק הם. מכולם. הורים, אחים, דודים - כולם כולם נרצחו בשואה. הם נשארו שניים בעולם. אחד מכל משפחה. בלי אף אחד אחר". 

עוד היא סיפרה כי השניים הכירו אחרי המלחמה ועברו לניו יורק, שם גם הקימו קהילה יהודית גדולה וסבא של חילי הפך לראש בתי הדין הרבניים באמריקה, "הם השאירו את העבר מאחוריהם בכל מחיר, והסתכלו רק קדימה, על התקומה. זה חלחל לבת שלהם - רחל, חמותי. שבגלל השואה, גדלה במשפחה קטנה. עם שני הורים ושתי אחיות בלבד. לכן, מפעל חייה היה להקים משפחה גדולה. 14 ילדים הביאו ההורים של חילי לעולם. הם הקימו שבט משלהם שמונה היום כמאה אנשים בלי עין הרע. זה הניצחון שלהם ושל כולנו. לזכר כל בני המשפחה שנרצחו. עם ישראל חי".