"במוסד שלך נהגת ביד קשה עם הבנות הלא צנועות": מירי מיכאלי בגילוי כואב

אשת התקשורת מחדשות 13 מספרת בווידוי חושפני על חוויותיה כתלמידה באולפנה, שם היא סולקה בבושת פנים "משום ששרווליי לא כיסו את המרפק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/04/22 15:50 כג בניסן התשפב

"במוסד שלך נהגת ביד קשה עם הבנות הלא צנועות": מירי מיכאלי בגילוי כואב
מירי מיכאלי , צילום: ללא

העיתונאית ואשת הטלוויזיה, מירי מיכאלי, שבימים אלו מגישה את תוכנית הבוקר של רשת 13 לצד צביקה הדר ורותם ישראל, משתפת בגילוי לב כואב על חוויותיה מהאולפנה. במסגרת פרויקט "המכתב שלא נכתב גרסת ה- VIP" של מגזין לאשה, חשפה מיכאלי, את זיכרונותיה מהאולפנה בתל אביב, שם למדה, ולאחר מכן שירתה בשירות לאומי. 

"במוסד שלך נהגת ביד קשה עם הבנות ה'לא צנועות'. הייתה לי גזרה נאה, וכל בגד שהדגיש אותה, גם אם היה לפי חוקי הצניעות, הכעיס אותך". עוד היא משתפת זיכרון שבו סילקה אותה המורה בבושת פנים, "משום ששרווליי לא כיסו את המרפק, ואיך הטלת עליי משא כבד מנשוא: 'השסעים שלך קורעים את עם ישראל'".

אני אחראית לחוסר האחדות בעם?

"ריבונו של עולם, אני אחראית לחוסר האחדות בעם? אני וחוסר הצניעות שלי? היו לא מעט רגעים שאזרתי אומץ ועמדתי בפרץ, למשל, כשהמחנכת ביקשה ממני לאסוף את שערי או אמרה ש'אישה טובה עושה רצון בעלה' וכשקיבלת את פנינו ב־1 בספטמבר בדרישה להוציא את הרגליים מתחת לשולחנות כדי לבדוק אם נכנס לנו הג׳וק של האופנה החדשה של צמידי הרגליים. שומו שמיים". 

מיכאלי ממשיכה ומתארת במכתב שלא נכתב ולא נשלח מעולם, כי למרות החוויות הקשות הזכורות לה, היא בוחרת לומר תודה גדולה לאותה מורה, שבזכותה, היא מתבוננת בבתה הקטנה, היילי בת ה-6 ויודעת כי "לא אתן לאף אחד לכבות את השלהבת שלה".