לכבודו של הרב שלמה ריסקין, נחנכה טיילת שלמה באפרת

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/04/22 22:57 ט בניסן התשפב

לכבודו של הרב שלמה ריסקין, נחנכה טיילת שלמה באפרת
הרב ריסקין באנדרטה, צילום: מאיר אליפור

ביום שישי האחרון הגיעו כ300 איש לטקס חנוכת טיילת שלמה בשכונת הדגן שבאפרת, הטיילת עליה הוחלט עם הגיעו של הרב שלמה ריסקין ממייסדי אפרת ורבה לגבורות. את פניו של הרב קיבלו תושבי המועצה ובני משפחתו בשירה וריקודים וראש המועצה עודד רביבי הוביל אותו לטקב הסרת הלוט ברכב תפעולי. הרב ריסקין שהיה נרגש עמד דקות ארוכות עם בני משפחתו לצד השלט שעוצב על אבן גדולה.

בטקס עצמו סיפר הרב ריסקין "בשנות ה70 הייתי מגיע בקייצים מניו יורק לישראל, כבר ידעתי שאעלה וחיפשתי עבודה. בקיבוץ עין צורים פגשתי את מושקו, התחברתי אליו מייד , הוא היה איש חולם והוא שוחח איתי גם על הרעיון של אפרת".

"אני זוכר כיצד כשכבר עמדנו מול הטופוגרפיה ואמרנו שנביא משפחות מדרום אפריקה ומארה"ב ושכל משפחה תשלם כמה אלפי דולר, אמר לי מושקו שאיננו יכול לקבל את פני העולים כי אין לו אנגלית. אז קבע מושקו ואמר, אתה תדבר איתם, ותראה שתהיה פה עיר. אתה תהיה הרב ואני ראש העיר, תקענו כף ויצאנו לדרך" סיפר הרב בהתרגשות.

ראש המועצה עודד רביבי ציין את הזכויות הרבות של הרב בתחום החינוך, אבל ביקש לשים דגש על הישג נוסף "בחרתם לא להקיף את אפרת בגדר, בחרתם לחיות עם השכנים אבל בחרתם גם להמנע מוועדות קבלה, כך הפכתם את אפרת לעיר בלי חומה רעיונית שיש בה מכל הדעות מכל העדות שבחרו לגור פה". הטיילת כאמור ממוקמת בשכונת הדגן שבצפון המועצה ולאורכה ספסלים, ערוגות פרחים, מתקני משחקים ועוד.

הטיילת החדשה

הטיילת החדשה צילום: מאיר אליפור