לכבוד יום הולדתו ה 81 וחג השבועות: הכנסת ספר תורה לכבוד הרב ריסקין

ספר תורה נתרם למדרשת או"ת לינדנבאום לכבודו של הרב שלמה ריסקין. נשיא וראש הרשת הרב ד"ר כתריאל ברנדר: "הרב ריסקין הוא מהמנהיגים הדגולים בדור הנוכחי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/05/21 10:46 כט באייר התשפא

לכבוד יום הולדתו ה 81 וחג השבועות: הכנסת ספר תורה לכבוד הרב ריסקין
הרב ריסקין בכתיבת ספר התורה, צילום: גרשון אליסון

השבוע נערך טקס הכנסת ספר תורה מיוחד לכבודו של הרב שלמה ריסקין, הרב המייסד של אפרת, מייסד וראש ישיבת 'אור תורה סטון'. הספר נכתב ברובו בניו יורק לפני כשנה כחלק מאירועי הגעתו של הרב ריסקין לגבורות, והוא הוטס ארצה במיוחד לכבוד השלמתו והכנסתו לבית המדרש של מדרשת או"ת לינדנבאום, שהינו בית המדרש הגדול בעולם לנשים,על פי בקשתו של הרב ריסקין. ברשת אור תורה סטון נאלצו להמתין עם הכנסת ספר התורה לאור התפשטות מגפת הקורונה, וכעת, לאחר הסרת המגבלות, הוחלט לקיים את האירוע ביום ירושלים ולקראת חג השבועות. במהלך האירוע נכתבו אמש האותיות האחרונות בספר, ועם סיום הכתיבה החל טקס הכנסת הספר.  

באירוע השתתפו מאות אנשים שהשתתפו גם בתפילת 'יום ירושלים' חגיגית. הערב התקיים במעמד נשיא וראש רשת 'אור תורה סטון' הרב ד"ר כתריאל ברנדר, מנכ"ל הרשת ינון אחימן, ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן, ראש המועצה המקומית אפרת עודד רביבי, מחנכי ומחנכות הרשת, הצוות המנהל של הרשת, ותלמידות מדרשת או"ת לינדנבאום. 

הרבנית דבורה עברון עם ספר התורה

הרבנית דבורה עברון עם ספר התורהצילום: גרשון אליסון

"הרב ריסקין הוא מהמנהיגים הדגולים בדור הנוכחי" אמרהרב ד"ר כתריאל ברנדר, נשיא וראש מוסדות רשת 'אור תורה סטון', "הוא השפיע רבות על מרכזיות בית הכנסת בחיי הקהילה, וכמורה תמיד הוביל את תלמידיו בחום ובחמלה לצד מסירותו לעם היהודי ולעקרונות ההלכה". עוד הוסיף הרב ברנדר כי "המורשת המתמשכת של הרב ריסקין מכילה בתוכה את לימוד התורה אותה הוא ממשיך ללמד גם היום, וזאת במקביל להמשך עיצוב והכוונת דרכו של העם היהודי. אין דרך ראויה יותר לכבדו מאשר באמצעות חגיגה של לימוד תורה ברחבי העולם כולו ובהכנסת ספר תורה לכבודו".

"החזון שלך הרב ריסקין, שנשים ילמדו ברמה גבוהה, האמונה שנתת בנו שאנחנו מסוגלות, ושמגיע לנו בית מדרש לתפארת כמו המקום הקדוש הזה שיש לנו את הזכות לקרוא בית מדרשינו, זה מה שבנה את כל זה" אמרה הרבנית סאלי מאיר, ראש בית המדרש במדרשת או"ת לינדנבאום. "יש דורות של תלמידות, ויש לי את הזכות להיות בתוכן, כולל הנשים הצעירות שאנחנו רואים פה הערב, הממלאות את בית המדרש כל יום בתורה ובתפילה. זה שאתה מחליט שספר התורה שנכתב לכבודך ייכנס דווקא לבית מדרש של נשים שאתה לא מתפלל בו – זה כמו משה רבינו שבונה את המשכן ורואה שההצלחה הכי גדולה היא שזה נהיה משהו שכבר לא שלו". 

הכנסת ספר התורה

הכנסת ספר התורהצילום: גרשון אליסון