שחקנית היהודים באים מפתיעה: "בחילוניות יש הרבה פנאטיות וסירוב לשמוע קול אחר"

שירה נאור היא שחקנית ומדבבת מצליחה, והיא משתתפת בין היתר בסדרה "תאג"ד" וב"היהודים באים". בראיון היא אומרת כי צריכים לשאוף להבין את ההתנגדות לתכנית וכי גם בחילוניות יש הרבה פנאטיות

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/03/22 10:47 כב באדר ב'

שחקנית היהודים באים מפתיעה: "בחילוניות יש הרבה פנאטיות וסירוב לשמוע קול אחר"
היהודים באים. , צילום: באדיבות כאן 11

שירה נאור היא שחקנית ומדבבת ישראלית, והיא משחקת בין היתר בסדרה תאג"ד ובסדרה היהודים באים. בראיון למאקו היא שיתפה בתחושותיה לגביי ההתנגדות לתכנית ולתכנים שהיא מציגה. "כותבים לי על זה באינסטגרם כל הזמן. כל מערכון שקשור בסיפורי התנ"ך, יש אנשים שזה חטא מבחינתם. אומרים לי, 'איך יהודייה כמוך יכולה לעשות דבר כזה?'".

"לפעמים הדבר שאתה צוחק עליו הוא כמו להרוג את האמת"

נאור שיתפה כי "חונכתי להאמין שתמיד מותר לצחוק. אבל אני מבינה גם שיש אנשים שגדלו במקומות אחרים, ולפעמים הדבר שאתה צוחק עליו הוא כמו להרוג את האמת שהם נולדו אליה. לא שאפסיק לעשות דברים רק כי הם בוטים, אבל אני מבינה שזה באמת לא נעים להם".

התכנית, כאמור, שנויה במחלוקת בעקבות הדרך בה היא מתייחסת ליהדות, כתבי הקודש וערכים יהודיים וישראלים. כזכור, נגד התכנית התקיימו מחאות והפגנה גדולה. גם ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיע להפגנה, ובשיחה עם חדשות כיפה אמר כי יש להפריט את התאגיד: "מי שמוכן לשלם מכספו על הזבל הזה - שיהיה לו בהצלחה".

"אנשים עושים פעולות כי יש מאחוריהן היגיון שהם מאמינים בו, ואנחנו צריכים לשאוף להבין גם את ההיגיון שלהם"

השחקנית המצליחה הסבירה מה עומד מאחורי המחאות: "בדתות יש ריסק. ככה זה כשאנשים הולכים אחרי אמונה ולא מוכנים לשמוע שום דבר אחר. אבל זה קיים גם בחילוניות. גם שם יש הרבה פנאטיות וסירוב לשמוע קול אחר".

היא שיתפה בסיפור: "כששיחקתי ב'שבאבניקים' היה קטע שמשחיתים שלט חוצות של דוגמנית. כשקראתי את הפרק מתוך העיניים של הדמויות, הבנתי שכאב אמיתי גורם להן לעשות את זה. כאישה זה עורר בי רק התנגדות, אבל אנשים עושים פעולות כי יש מאחוריהן היגיון שהם מאמינים בו, ואנחנו צריכים לשאוף להבין גם את ההיגיון שלהם".

בראיון שהעניק יניב ביטון, גם הוא שחקן המשתתף ביהודים באים, הוא אמר על היוצרים והכותבים כי "הם כמו בית מדרש קטן, הכל מאוד יהודי. יושבים, יש הרצאות, אנשים שבאים, מדברים על כל סוגיה, מביאים את כל הפרשנויות, מפה, משם. גם חז"ל".