מתעצבנים מהיהודים באים? כוכב הסדרה: "היוצרים פתחו בית מדרש, מביאים את פרשנות חז"ל"

כבר שמונה שנים יניב ביטון משחק בתוכנית המערכונים השנויה במחלוקת "היהודים באים". בראיון הוא מספר על תהליך היצירה והכתיבה של הסדרה ואומר כי היוצרים פתחו בית מדרש קטן וכי הם מקבלים הרצאות ומביאים כל פרשנות

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/03/22 12:46 כ באדר ב'

מתעצבנים מהיהודים באים? כוכב הסדרה: "היוצרים פתחו בית מדרש, מביאים את פרשנות חז"ל"
היהודים באים. , צילום: באדיבות כאן 11

תכנית המערכונים השנויה במחלוקת "היהודים באים" עלתה לפני כחודש לשידור במסגרת עונתה החמישית. אחד השחקנים הבולטים בה הוא יניב ביטון, שחקן טלוויזיה, קולנוע ותיאטרון שאף הגיע לארץ נהדרת. בראיון בתכנית "סוכן תרבות" שיתף ביטון בתהליכי היצירה וסיפר על הכותבים.

"מביאים את כל הפרשנויות, מפה, משם. גם חז"ל"

"הם כמו בית מדרש קטן. החבר'ה שכותבים, הכל מאוד יהודי. יושבים, יש הרצאות, אנשים שבאים, מדברים על כל סוגיה, מביאים את כל הפרשנויות, מפה, משם. גם חז"ל", סיפר ביטון.

 

התכנית, כאמור, שנויה במחלוקת בעקבות הדרך בה היא מתייחסת ליהדות, כתבי הקודש וערכים יהודיים וישראלים. המנחה קובי מידן שאל את ביטון איזה חומר הכי נפיץ. "בקודשי ישראל יש רגישות בדברים מסוימים, אבל כל התחום של צה"ל והשכול. שמה זה איזורים שעדיין קשים".

"מי שמוכן לשלם מכספו על הזבל הזה - שיהיה לו בהצלחה"

כזכור, נגד התכנית התקיימו מחאות והפגנה גדולה, לאחר שידור תכנים שעל פי מארגני ההפגנה "ביזו את היהדות ולועגים לערכים המקודשים לעם היהודי". בהפגנה השתתפו בין השאר נשיא ישיבת הר המור, הרב צבי טאו, ח"כים, רבנים וראשי ישיבות.

ראש ישיבת מצפה רמון, הרב צבי קוסטינר, אמר בנאומו בעצרת כי "הגיע הזמן להחזיר את התקשורת לעם ישראל". גם ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיע גם הוא להפגנה. בשיחה עם חדשות כיפה אמר כי יש להפריט את התאגיד: "מי שמוכן לשלם מכספו על הזבל הזה - שיהיה לו בהצלחה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן