אלפים בהפגנה נגד 'היהודים באים': "לא יכולים לשתוק על הפגיעה והביזוי"

אלפי משתתפים בהפגנה נגד תכנית הסאטירה של 'כאן 11', במחאה על מה שהם מכנים "ביזוי היהדות וקודשי ישראל". הרב צבי קוסטינר: "להחזיר את התקשורת לעם ישראל" | צפו בתיעוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/08/20 20:15 כז באב התשפ

אלפים בהפגנה נגד 'היהודים באים': "לא יכולים לשתוק על הפגיעה והביזוי"
ההפגנה נגד 'היהודים באים', צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

קרוב לאלפיים בני אדם השתתפו הערב (ב') בהפגנה בשכונת גבעת שאול בירושלים, מול בניין תאגיד השידור, נגד שידור התכנית 'היהודים באים' בכאן 11. על פי משתתפי ההפגנה, התכנית מבזה את היהדות ולועגת לערכים המקודשים לעם היהודי.

בהפגנה משתתפים בין השאר נשיא ישיבת הר המור, הרב צבי טאו, ח"כים, רבנים וראשי ישיבות. ראש ישיבת מצפה רמון, הרב צבי קוסטינר, אמר בנאומו בעצרת כי "הגיע הזמן להחזיר את התקשורת לעם ישראל".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (ימינה), הגיע גם הוא להפגנה. בשיחה עם חדשות כיפה אמר כי יש להפריט את התאגיד. לדברי סמוטריץ', "מי שמוכן לשלם מכספו על הזבל הזה - שיהיה לו בהצלחה".

סמוטריץ' על 'היהודים באים'צילום: חדשות כיפה

רב השומרון, הרב אליקים לבנון, אמר בשיחה עם חדשות כיפה כי "אנחנו רוצים סאטירה, גם רבי עקיבא סיפר בדיחות, אבל הבדיחות האלה פוגעות בחינוך של עם ישראל, וזו בדיחה קלוקלת".

מה הביא אותך להפגנה?

"הרצון לאחדות ולחיבור בעם ישראל, הרצון להפסיק את הפילוגים והמחלוקות, ואת הפגיעות של איש ברעהו".

הרב אליקים לבנון בהפגנהצילום: חדשות כיפה

אתה חושב שזה יעזור והם יפסיקו את שידורי התכנית?

"אנחנו עושים את מה ששלנו ומשתדלים להוסיף אור וברכה. ומקווים שזה ייפועל על אוזניים שומעות והם יחליטו להפסיק את שידור התכנית הקלוקלת הזו".

ההפגנה היא נגד 'כאן' או נגד משרד החינוך שמכניס את השידורים לתכנית הלימודים?

"כל מי שתרם ונתן יד לעוול הגדול הזה, זה לא נגדו אלא בעד האמת שתצא לאור ושיפסיקו את הדבר הזה". 

הרב משה אליהו בוסו נואםצילום: חדשות כיפה

ח"כ משה אבוטבול (ש"ס) אמר בהפגנה: "האם פעם ראיתם בנאדם שיורקים על ההורים שלו ולמחרת הוא משלם על זה כסף? אז למה אנחנו צריכים לראות שהתאגיד יורק על אברהם, על יצחק, על יעקב על כל הקדושים, ואנחנו עוד משלמים מהמיסים שלנו? אסור שיהיה דבר כזה.
במדינה יהודית חייבים לכבד את מי שאנחנו חיים חיים בזכותם. תתביישו לכם שאתם מביישים את ההורים שלכם. אתם לא יודעים מה זה התורה, אל תתעסקו עם זה. אני מאחל לכם שהקב"ה יחזיר אתכם בתשובה שלמה".

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, אמר בהפגנה לחדשות כיפה כי "צריך שוויון. לא יכול להיות שכשפוגעים בקודשי העם היהודי זה סאטירה, וכשפוגעים במוסלמים או בנוצרים זה מלחמת עולם. אנחנו כיהודים לא יכולים לשתוק על הפגיעה ועל הביזוי".

איתמר בן גביר בהפגנהצילום: חדשות כיפה

לדברי בן גביר, "המחאה היא על הרבה מעבר למה שקורה בסדרה, אלא גם על מה שקורה במערכת החינוך, גם מה שקורה בכל מערכות המדינה. אנחנו רואים את ההתדרדרות ואת הרדיפה אחרי קודשי ישראל. צריך לעצור את זה. הפגנת ההמונים הזו היא הדבר הכי נפלא שיש. הציבור אומר את דברו". בן גביר הוסיף: "אסור להיעצר כאן, זו רק ההתחלה. אנחנו צריכים ללמוד מהשמאלנים. כמו שהם מגיעים לבלפור פעם אחר פעם צריך להגיע לכאן פעם אחר פעם ולמחות".

לקראת ההפגנה, אותה ארגן מטה "אופק", פורסמה עצומת רבנים בה נאמר: "אנו רבנים ומורי הלכה בישראל מוחים בזאת על בזיון קודשי ישראל בתוכנית 'היהודים באים' המשודרת בערוץ הממלכתי 'כאן'. הליצנות המשחיתה המופיעה בה, מבזה את ריבונו של עולם, כבוד התורה ואבות ואמהות האומה, והרי ראשונים כמלאכים היו! כבודם וקדושתם הם נר ויסוד לעם יהודי בארץ ובעולם".

תאגיד השידור 'כאן' מסר בתגובה: "'היהודים באים' היא תוכנית סאטירה, וכך יש להתייחס אליה. חופש הביטוי וחופש היצירה הם ערך עליון בשידור הציבורי, כך גם הומור עצמי. זכותם של המפגינים למחות חשובה לא פחות".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן