גדול הדור הסתכל עלי בעיניים מחייכות ונפקדנו: כוכב שבאבניקים מספר על הרב קנייבסקי

מנהיג הציבור החרדי-ליטאי הלך לעולמו ביום שישי האחרון, ושחקנים ויוצרים נפרדים מגדול הדור: "סיפורים רבים של גבורה וניסים גדולים סופרו על גדול הדור. אני זכיתי להכיר ולהיות במקצת קרוב לחצרו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/03/22 07:46 יז באדר ב'

גדול הדור הסתכל עלי בעיניים מחייכות ונפקדנו: כוכב שבאבניקים מספר על הרב קנייבסקי
שבאבניקים, צילום: אוהד רומנו

ההלוויה הגדולה ביותר במדינה: מנהיג הציבור החרדי-ליטאי, הרב חיים קנייבסקי, הלך לעולמו בערב שבת האחרון והוא בן 94. משטרת ישראל השלימה את היערכותה לקראת הלוויה העצומה שצפויה להתקיים היום (א') בשעה 12:00 בבית העלמין בבני ברק. 

לאחר שהזמר והיוצר נתן גושן התייחס לפטירתו של הרב בחשבון האינסטגרם שלו, הצטרפו אליו אושיות נוספות. ישראל אטיאס, כוכב שבאבניקים, סיפר בפוסט שהעלה לחשבון האינסטגרם שלו כיצד נעזר ברב ברגעי משבר.

"סיפורים רבים של גבורה וניסים גדולים סופרו על גדול הדור. אני זכיתי להכיר ולהיות במקצת קרוב לחצרו.
אזכור היטב את הפעם ה-1 כשהגעתי אליו, חסר כלים והבנה כדי להתפקד בילדים, גדול הדור הסתכל אלי עם עיניים מחייכות ונתן לי כמה משימות. נפקדנו. מאז הייתי בקשר קבוע ובאתי לבקר ולהכיר טובה על תפילותיו ואהבתו הבלתי נגמרת. היית לי ולרבים אלומת אור ואמונה זכותך תגן ותשמור". 

גם השחקן אביב אלוש, העלה תמונה משותפת של השניים לחשבון האינסטגרם שלו, וכתב: "כמה אהבת ישראל ותורת ישראל. הייתה בו...זכותו תגן עלינו אמן". 

גם זמר המוזיקה הים-תיכונית, איתי לוי, התייחס לאירוע וכתב: "ליבי כואב ועצוב עם כל בית ישראל על פטירתו של ענק התורה ומנהיג הרבים, הרב חיים קניבסקי זצ״ל. עם ישראל איבד תלמיד חכם עצום ואיש משכמו ומעלה שר התורה".