הרבנית מלכה בינה תקבל תואר דוקטור לשם כבוד

אוניברסיטת בר אילן תעניק השנה באופן ייחודי את התואר "דוקטור לשם כבוד" לשמונה נשים משפיעות במגוון תחומים, ביניהם מייסדת בית המדרש לנשים מתן. "מוקירים את דרכך החלוצית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/03/22 12:02 ד באדר ב'

הרבנית מלכה בינה תקבל תואר דוקטור לשם כבוד
מלכה בינה, צילום: ויקיפדיה, Ariel Jerozolimski CC BY-SA 3.0

אוניברסיטת בר-אילן החליטה להעניק באופן חד פעמי שמונה תארים של דוקטוריות לשם כבוד לנשים שונות, ביניהם הרבנית מלכה בינה, בנימוקי ועדת האיתור לקבלת הפרס נכתב כי הם "מבקשים להוקיר את דרכך החלוצית והמהפכנית מהווה השראה לכולנו: כאשת חינוך – זיהית צורך ובנית לו מענה ראוי, יזמת הקמתם של מוסדות לימוד תורניים לנשים, ראשונים מסוגם, המושתתים על שוויון בחינוך ועל הכלה חברתית. כפעילת ציבור – יצאת אל העולם בשליחות מדינת ישאל והנחלת את ערכי הציונות ואהבת ישראל בקהילות היהודיות".

"יזמת הקמתם של מוסדות לימוד תורניים לנשים, ראשונים מסוגם"

פרופ' אריה צבן, נשיא אוניברסיטת בר-אילן הגיב על ההודעה: "העשייה של נשים פורצות הדרך במגוון תחומי דעת משפיעה על מיליוני נשים וגברים בארץ ובעולם כולו. השנה, בחרנו באוניברסיטת בר-אילן לחגוג את ההישגים של נשים משפיעות ומעוררות השראה ולהעניק להן את תארי דוקטור לשם כבוד לשנה זו"

מתוך נימוקי ועדת האיתור על שאר הנשים שקבילו תואר, והם: היוצרת חוה אלברשטיין , ד"ר אורנה ברי ממייסדות ההייטק הישראלי, אשת העסקים ג'וליה זאהר, יו"ר הועד האולימפי יעל ארדו הסופרת גלילה רון-פדר-עמית

  • חוה אלברשטיין:" מבקשים להוקיר ולהעלות את אדוות ההשפעה שלך בתרבות הישראלית, את הצלילים שמחברים לנצח בין העבר וחיבורו להווה בדבק של חדשנות ואופטימיות.  באמצעות שיתופי פעולה עם מוזיקאים צעירים את בונה את העתיד "
  • יעל ארד: " ועדת התואר להעלות על נס את ערך המצוינות המהווה נדבך מרכזי בפעילות הוועד האולימפי להנחלת תרבות הספורט בישראל.  ואת יעל, כמדליסטית הישראלית הראשונה, הפכת למופת בעבור דורות של צעירות וצעירים, סיפקת להם את ההוכחה שבעבודה קשה, מיקוד ודבקות במטרה – יוכלו גם הם להגשים את חלומם".
  • ד"ר אורנה ברי- "מבקשים להוקיר את הנחישות מעוררת ההשראה בה סללת לך את דרכך שלך: למדת, התמחית והצטיינת בתחומים שבחזית המדע ומהם פרצת לעולמות הפיתוח והחדשנות. החריצות, הסקרנות וההתמדה בשילוב הכישרונות והידע מיצבו אותך בחזית העשייה הלאומית והבין־לאומית, ולא־פעם זכית לקבוע שיאים חדשים".
  • ג'וליה זאהר: "מבקשת ועדת התואר להוקיר ולכבד את פועלך ואת תרומתך שלך לחברה. בנחישות למדת את רזי הניהול, בצניעות ובעבודה קשה, הקפדת על שימור שיטות העיבוד המסורתיות הנהוגות במפעל ולצד זאת חידשת ופיתחת אותו והבאת את טחינת אלארז – ואת שמה של ישראל – אל העולם כולו".
  • פרופ' גו'אן סטייץ: "מבקשים להוקיר את השפעתך החלוצית על המחקר בתחום הRNA  ועבודתך כחוקרת ומרצה פורצת דרך באוניברסיטת ייל שבארה"ב. כאשה יחידה בסביבה גברית את מהווה השראה לחוקרות עד היום ".
  • גייל פרופ: "מבקשים להוקיר את תרומתך הרבה לאוניברסיטה כחברה במועצת הנאמנים הגלובאלית שלנו וכמי שפועלת לקדם את האוניברסיטה וערכיה בארצות הברית. אנו גאים שאשה התורמת רבות לקידום החינוך באתיופיה ובמקומות נכשלים נוספים באפריקה היא חלק פעיל מקהילת בר-אילן".
  • גלילה רון-פדר-עמית: "ועדת התואר מבקשת לכבד את תרומתך שלך לספרות העברית, באין־ספור נכסי צאן ברזל שהנחלת לתרבות ולחברה הישראלית.  זה יובל שנים זוכים דורות של קוראים וקוראות ישראלים לשאוב כוחות מגיבורייך ולהתעצב לאור הערכים הציוניים, הישראליים והאנושיים המוטמעים בסיפוריהם- סיפורייך".