הסיבה בגללה החליטה כווית לאסור את הקרנת הסרט של גל גדות

כווית הודיעה כי תאסור על הקרנתו של הסרט "מוות על הנילוס" (Death on the Nile), בכיכובה של השחקנית הישראלית. אזרחי כווית גינו ברשתות החברותיות את השבחים שהעניקה השחקנית הישראלית לצה"ל | הסרט עתיד לצאת לאקרנים ב-11 בפברואר

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/02/22 19:12 ה באדר א'

הסיבה בגללה החליטה כווית לאסור את הקרנת הסרט של גל גדות
גל גדות, צילום: shutterstock

בסוכנות הידיעות הבינלאומית AFP, פורסם היום (א') כי כווית תאסור את שידורו בנטפליקס של העיבוד הקולנועי החדש לסרט "מוות על הנילוס" (Death on the Nile), בכיכובה של השחקנית הישראלית גל גדות. גורם בכיר במדינה מסר לעיתון הכוויתי "אל-קבס" כי "משרד ההסברה לא יאפשר הקרנה של הסרט והוא הוסר מרשימות ההקרנה של שלוש חברות הקולנוע במדינה".

במשרד ההסברה של כווית אישרו לתקשורת הצרפתית, כי אזרחי כווית לא יוכלו לצפות בסרט בבת הקולנוע בעקבות דרישה ברשתות החברתיות לאסור ולהחרים את הסרט. אזרחי כווית גינו ברשתות החברותיות את השבחים שהעניקה השחקנית הישראלית לצה"ל, שבנוסך להם ביקרה את ארגון הטרור חמאס במהלך מבצע צוק איתן, בשנת 2014.

נזכיר כי אין מדובר בחרם ראשון על סרט בכיכובה של גדות. בעבר אסר משרד ההסברה בכווית את הקרנת "וונדר וומן" בטענה שהייתה בעבר חיילת "בצבא הכיבוש הישראלי". 

סרט בלשי אמריקאי-בריטי עתיר כוכבים

הסרט מאת אגאתה כריסטי, עתיד לצאת בחודש הקרוב בנטפליקס ברחבי העולם. מדובר בסרט בלשי אמריקאי-בריטי עתיר כוכבים בבימויו של קנת בראנה שגם מככב בסרט לצידם של ארמי האמר וגל גדות. הסרט מבוסס על ספר באותו השם משנת 1937 מאת הסופרת והמחזאית הבריטית ומהווה סרט המשך לסרט "רצח באוריינט אקספרס" מ-2017. 

תחילה תוכנן שהסרט ייצא לאקרנים ב-20 בדצמבר 2019, לאחר מכן פורסם כי הסרט ייצא ב-18 בדצמבר 2020. מועד היציאה נדחה שוב לתאריך לא ידוע. ב-11 בדצמבר 2020 הוחלט לדחות את צאת הסרט לתאריך 17 בספטמבר 2021. סופית הוכרז על דחיית הסרט ל-11 בפברואר 2022, שבוע הבא.