מה קובי אוז חושב על מהפכת הכשרות של כהנא

אתמול מתן כהנא הטיל פצצה וחשף את התכנית שלו להפרטת מערכת הכשרות. הציבור החרדי תקף את כהנא בעצמה והזמר המוערך הפתיע אותנו עם תגובה לסערה

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/07/21 10:11 יב באב התשפא

מה קובי אוז חושב על מהפכת הכשרות של כהנא
קובי אוז, צילום: יחצ

שר הדתות מתן כהנא נכנס למשרדו החדש וישר החל להתנגח עם חברי הכנסת החרדים שלא שמחים לראות את המשרד מהאופוזיציה. אתמול הפיצוץ הגיע לשיאו עם הצגת התוכנית המהפכנית של כהנא להפרטת מערך הכשרות ונתינת כוח לגופים פרטיים כמו צהר. אחרי שספר אש, כהנא מקבל תמיכה מכיוון לא צפוי. 

הזמר קובי אוז הגיב לסערה ויצא להגנת השר. אוז כתב בפייסבוק כי: "מי שהתחיל לערער על כשרות הרבנות היו דווקא הדתיים שהעדיפו, מהדרין, גלאט, מחפוד, ובית יוסף ונמנעו לאכול מכשרות הרבנות שהם העניקו בעצמם. כתב אוז ותקף: "אם להם מותר להרשות לנו לאכול מכשרות שלא מקובלת עליהם, אז גם לנו מותר לקבל דרגות כשרות משלנו. למשל לאכול ביום חול במקום שהאוכל בו כשר אבל המקום פתוח בשבת. כך הם נהנים מאפשרויות רבות להחמיר ואנחנו נהנה מאפשרויות להתיר, בסוף התהליך הרבה יותר יהודים יהנו מאוכל כשר כי סוף סוף לא יאלצו אותם לשווא לאכול במסעדות לא כשרות ונטולות כל פיקוח כמו שעושים עכשיו".

לסיום סיפר אוז: "כשהייתי מנגן בחתונות לפני שנים היו באות רקדניות בטן לעבוד באירוע - אני זוכר שמשגיחי הכשרות איימו על האולמות הכשרים שאם יהיו רקדניות בטן הם ייקחו להם את הכשרות לאוכל והופ רקדניות הבטן נעלמו. לתקופה ארוכה".

כזכור, אתמול פרסם השר כהנא את המהפכה שיזם. על פי התכנית שוק הכשרות ייפתח לתחרות. תאגידי כשרות שיעמדו בקריטריונים ההלכתיים שתקבע הרבנות הראשית, יוכיחו עמידות כלכלית וניהולית יוכלו להעניק תעודות כשרות.


כהנא מציג את הרפורמה.