מיס יוניברס נגד מיס יוניברס: לינור אברג'יל בפוסט זועם

תחרות היופי העולמית שמתקיימת באילת עוררה קולות מתנגדים, כאשר שתי מלכות יופי לשעבר, ביניהן גם לירן כוהנר, יצאו נגד התחרות הבינלאומית. "ביזיון שהבנות שלנו צריכות לחיות על ידי אישור חיצוני גופני שמעריך את ערכן, לרוב על ידי גברים מזילי ריר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/12/21 17:14 ח בטבת התשפב

מיס יוניברס נגד מיס יוניברס: לינור אברג'יל בפוסט זועם
לינור אברג'יל בטקס המשואות, צילום: צילום מסך

הערב (א') צפוי להתקיים באילת טקס הגמר של תחרות מיס יוניברס העולמית, ולאחר שהזמרת זוכת האירוויזיון, נטע ברזילי, סירבה להופיע בתחרות עקב טענתה כי מדובר ב"קונספט קשה, מיושן ומקטין", מצטרפות למחאה שתי מלכות יופי בדימוס. 

"לינור אברג'יל: פשוט ביזיון שנשים צריכות אישור חוצני גופני" 

בפוסט שהעלתה לחשבון האינסטגרם שלה, כתבה לינור אברג'יל, שכבר הספיקה לחזור בתשובה מאז הוכתרה בתואר "מיס עולם" לשנת 1998, כי מדובר בביזיון. "השנה:2021, נשים מהלכות בבגדי ים בעוד אנשים מחפיצים אותם ובוחרים את זו שתזכה להיות מיס יוניברס. באמת??? זה פשוט ביזיון שהבנות שלנו צריכות לחיות על ידי אישור חיצוני גופני שמעריך את ערכן, לרוב על ידי גברים מזילי ריר חסר השכלה!!!". 

"אנחנו הנשים מלכות, אף אחד לא יכול להתייחס אלינו כאילו והיינו חפץ בלי נשמה שצריך להעריך... את מביאה חיים, את עולם ומלואו, את הכל ויש בך הכל. עוד יבואו ימים בהם נסתכל אחורה ולא נאמין שתחרויות כאלה היו אצלנו, בושה". 

" לירן כוהנר: זה שייך לתקופה אחרת"

גם הדוגמנית לירן כוהנר, שזכתה בתחרות בישראל בשנת 2007, כתבה בחשבון האינסטגרם שלה מחשבות שניות על המעמד. "בואו נודה על האמת, זה פשוט שייך לתקופה אחרת. זה מרגיש לא רלוונטי יותר ואפילו צורם עם מה שקורה בעולם. אני חושבת שמשנה לשנה מבינים את זה יותר גם מארגני התחרויות ואין לי ספק שזה עניין של זמן". יחד עם זאת, כוהנר הדגישה כי מדובר בהזדמנות לבנות מרחבי העולם לחולל שינוי בחיים שלהן, ולעשייה מבורכת.