בת של רב מהשומרון הופיעה באקס פקטור - לנטע ברזילי היה מה להגיד

תוכנית הריאליטי שתבחר את המועמד הישראלי לאירוויזיון החלה את שידוריה ברשת 13, ואחת המשתתפות היא בתו של יו"ר המועצה הדתית באלפי מנשה, שסיפרה על הבחירה לשיר. השופטת נטע ברזילי שיתפה בתחושות: "מערכת היחסים שלי עם הקדוש ברוך הוא מורכבת"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 02/11/21 18:47 כז בחשון התשפב

בת של רב מהשומרון הופיעה באקס פקטור - לנטע ברזילי היה מה להגיד
אביגיל מויאל, צילום: צילום מסך רשת 13

תוכנית הריאליטי המוזיקלית אקס פקטור, חזרה לעונה נוספת עם צוות שופטים מגוון, כאשר המנצח הוא זה שייצג את ישראל בתחרות האירווויזיון לשנת 2022 שיתקיים באיטליה. בפרק ששודר אמש (ב'), הגיעה להופיע הזמרת אביגיל מויאל, בתו של יו"ר המועצה הדתית ביישוב אלפי מנשה, שבחרה לבצע את השיר "שלח לי מלאך" שכתב הזמר יובל בנאי. 

"בגיל 16 החלטתי לעשות מה שעושה לי טוב, ולהפסיק לשמור שבת", סיפרה לפני האודישן, "אבל לא יכולתי להגיד את זה לאף אחד. לא הייתי מסוגלת לראות את הפנים של אבא שלי מאוכזב, עד שמתישהו נמאס לי להעמיד פנים, אבא שלי הבין וזה כאב לו ממש". 

השופטת נטע ברזילי הגיבה על הסיפור של בת הרב שבוחרת לשיר מול קהל מעורב, וסיפרה על המורכבות שלה. "מערכת היחסים שלי עם הקדוש ברוך הוא מורכבת, בעיקר בגלל המהות שלי" אמרה, "כי אני כל כך מאמינה בערכים של היהדות, הם כל כך קוסמים לי וכל כך יפים לי". מנגד, המשיכה לתאר, "אז אני עומדת בצבא מול קהל של 600 גברים, ו-400 יוצאים. זה מערער את כל האדמה שאני דורכת עליה".

בתוכנית, שמתבססת על המודל הבריטי וכבר עלתה לשידור בישראל לראשונה בשנת 2013, זכתה בפרס האקדמיה לטלוויזיה לאותה שנה. צוות השופטים החדש כולל את רן דנקר, מירי מסיקה, זוכת האירוויזיון נטע ברזילי, ואביב גפן, כאשר המנחה היא לירון ויצמן

(פרומו לתוכנית)