סיוון רהב מאיר כתבה על אביב גפן וילדותה החילונית - תמר איש שלום הגיבה

אשת התקשורת שחזרה בתשובה כתבה על אביב גפן ביחס לשנות נערותה: "ביטא עבורי את כל מה שהיה אמת מוחלטת: הדתיים הם הבעיה של המדינה | מגישת החדשות המליצה לה לא להכליל: "חווית הנעורים שלך לא בהכרח משקפת את החילוניות הישראלית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/11/21 12:01 כה בכסלו התשפב

סיוון רהב מאיר כתבה על אביב גפן וילדותה החילונית - תמר איש שלום הגיבה
סיון רהב מאיר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בטורה השבועי האחרון ב"ידיעות אחרונות", כתבה אשת התקשורת סיון רהב מאיר, על הגעתו של הזמר אביב גפן לבית חב"ד ברמת אביב, במסגרת אירוע י"ט כסלו. "גם אני בדרכי חב"דניק", אמר גפן באותו אירוע. רהב מאיר טענה כי גפן ביטא עבורה את האמת המוחלטת: הדתיים הם הבעיה של המדינה. מי שהגיבה לה, וכתבה נגד דבריה, היא מגישת החדשות תמר איש שלום: "לא נתקלתי סביבי בגישה רווחת שהדתיים הם הבעיה"

"נהוג לחשוב שאביב גפן היה פעם זמר בועט ומורד, ואילו עכשיו הוא פתח במסע של פיוס ומתינות וקונצנזוס", כתבה רהב מאיר. "לדעתי ההיפך הוא הנכון. בשנות ה-90, בנעוריי ברמת-השרון, אביב גפן ביטא עבורי את כל מה שהיה אמת מוחלטת: הדתיים הם הבעיה של המדינה, הסכמי אוסלו הם הפתרון, צריך לצאת כבר מהשטחים והיהדות היא פרימיטיבית ולא רלוונטית. לא היה שום דבר מאתגר עבורי בטקסטים שהוא שר ואמר אז. ככה בדיוק חשבנו כולנו".

רהב מאיר המשיכה את הטיעון שלה: "מה שאביב גפן עושה בחודשים האחרונים, הוא-הוא המרד האמיתי. הסמל החילוני-שמאלני, הבן של יהונתן גפן, מורד במוסכמות הקדושות האלה. זה קודם כל הטון. לא הכול קודר ושחור ופסימי כמו פעם. הוא מדבר על תקווה ואמונה וחזון משותף. אבל גם המסרים עצמם מפתיעים".

"ראיתי אותו לאחרונה בהופעה ברחובות, שם אמר לקהל: 'פעם לא הכרתי את הקבוצות השונות בחברה הישראלית, פעם חייתי על בורות ושנאה, לא ידעתי מה זה אהבת ישראל, אני מבקש באופן אישי סליחה מכל אחד שנפגע ממני"'. הנער הפרוע עם השיער הארוך שהוריד את החולצה בהופעות שלו, כבר בן 48. עכשיו מתחילה המהפכה האמתית. רוצים שינוי".

תמר איש שלום: "השקפת העולם שגדלנו לאורה לא היתה 'קודרת, שחורה, פסימית'"

על טיעוניה של רהב מאיר השיבה כאמור, תמר איש שלום: "סיון יקרה, גם אני גדלתי באותה תקופה. גם אנחנו הלכנו להופעות של אביב. לא גדלתי ברמת השרון, אלא בירושלים, בשכונה סופר חילונית ובבתי ספר חילוניים למהדרין. לא נתקלתי סביבי בגישה רווחת שהדתיים הם הבעיה או שהיהדות היא פרימיטיבית ולא רלוונטית". 

"בכל נדרי חלק ניכר מהכיתה החילונית נפגשה בבית כנסת, שבו גברים ונשים התפללו יחד, בצופים היו שבטים דתיים, ובתיכון היו לנו מפגשים עם בתי ספר דתיים. בטח ובטח שהשקפת העולם שגדלנו לאורה לא היתה 'קודרת, שחורה, פסימית', ולא היה שום מחסור ב'תקווה ואמונה וחזון משותף', השיבה לציטוטים של רהב מאיר. 

 

"אני מציעה, בזהירות", כתבה איש שלום לסיום, "שחווית הנעורים שלך לא בהכרח משקפת את החילוניות הישראלית, אז או היום. "גם חווית הנעורים שלי לא בהכרח משקפת את הכלל. החיים מורכבים והמציאות מורכבת, לכן כדאי לא להכליל ולא להשטיח, גם אם הכוונה טובה".