מעשה בריבת אתרוגים: אביב אלוש מציג סגולה שעוברת במסורת המשפחתית

השחקן המוערך סיפר לקהל עוקביו ברשת על המנהג של סבתו, שמשמש כסגולה לפרי בטן ולידה קלה. "לבקש ולהתפלל על אהבת חינם ושלום בעם ישראל", הציבור מוזמן לקחת מבית הכנסת בתל אביב

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/10/21 14:56 טז בחשון התשפב

מעשה בריבת אתרוגים: אביב אלוש מציג סגולה שעוברת במסורת המשפחתית
אביב אלוש, צילום: צילום מסך, אינסטגרם

השחקן המפורסם אביב אלוש שמככב בימים אלו בעונה השלישית של הסדרה "להיות איתה", כבר סיפר לא פעם על הקרבה האישית שלו לדת, כאשר התראיין בעבר לעיתון "ידיעות אחרונות" ועל השינויים שערך בקריירה. "כמה יפה תורת ישראל", אמר בעקבות מקרה מרגש של השבת אבידה כאשר איבד את טבעת הנישואין שלו במעיין בו טבל. 

בפוסט שהעלה אתמול לחשבון האינסטגרם שלו, שיתף את קהל העוקבים במסורת משפחתית שמגיעה לאחר החגים. "אז ברוך השם גם השנה זכיתי לעשות את הריבה המסורתית של מֶמֶה (סבתא שלי אסתר אלוש ז"ל) "ריבת אתרוגים", אבל רק אתרוגים שהתפללו עליהם במשך כל חג הסוכות", הוא כתב וסיפר על הסגולות המיוחדות שיש לריבה לפרי בטן ולידה קלה. 

"לאורך השנים שמעתי סיפורים וניסים מדהימים על עניין הריבה הזו, כולל כמה סיפורים חזקים משנה שעברה. לצערי הכמות לא גדולה השנה לכן מעדיף שבאמת רק מי שצריך יבוא לקחת", הוסיף ושיתף כי אפשר להגיע לבית הכנסת "אוהל לאה" בקריית שלום בתל אביב כדי לקחת מהריבה. "ברחוב המשלטים 12 בימים א'-ה' בין השעות 8:00-13:00 ו 17:00-19:00, ליד הריבות אשאיר בלי נדר קופת צדקה וכל מי שלוקח ריבה ישים כמה שחפץ ליבו, וכל הכסף ילך כמובן לתרומה לתלמידי חכמים, משפחות נזקקות ולבית הכנסת". 

בסיום הפוסט הוסיף אלוש המלצה לאכילה, כאשר לפני כן יש "לבקש ולהתפלל על אהבת חינם ושלום בעם ישראל, לחשוב טוב על מישהו שקשה לנו איתו ומולו".