בעלה של תמר זנדברג בתפקיד חדש: "נפלה בידי הזכות"

יו"ר מר"צ לשעבר ובעלה של השרה להגנת הסביבה הודיע כי בקרוב יכנס לתפקיד חדש ויכהן כיו"ר מרכז הרצל, זכי הודיע על התפקיד בהתרגשות אבל ברשת תקפו: "פעילי שמאל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/09/21 20:35 טז בתשרי התשפב

בעלה של תמר זנדברג בתפקיד חדש: "נפלה בידי הזכות"
צילום: פלאש 90

הפעיל הפוליטי, מייסד "החזית להגנת הדמוקרטיה" ויושב ראש הנהלת מרצ לשעבר, אורי זכי מתחדש בג'וב לקראת השנה החדשה. בעלה של השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג יכהן כיו"ר מרכז הרצל, מינוי אותו רצה במיוחד. לצד השמחה מהמינוי, ברשת תמהו על ההחלטה.

זכי הודיע על הצעד החדש בפייסבוק. לעוקבים כתב זכי: "שנה חדשה, התחלה חדשה. גאה לעדכן שאני מתחיל את תפקידי כיו"ר מרכז הרצל. המרכז, הכולל את מוזיאון הרצל ואת חדר העבודה שלו, הוא מרכז חינוכי מרשים ושוקק לערכי הציונות".

זכי הוסיף בהתרגשות: "אני ניגש למלאכה בחרדת קודש: מגיל צעיר הערצתי את חוזה המדינה. כנער, בין הפוסטרים של הביטלס, הדורס ופונזי היתה תלויה תמונה שלו. לפי ההגדרות של יריבו האינטלקטואלי אחד העם, הרצל היה נביא, כהן ומלך: אדם שמשום מקום בא עם רעיון מהפכני, בנה תנועה ומוסדות והנהיג ציבור גדול. כעת, נפלה בידי הזכות לקדם את מורשתו".

ברשת תהו על המינוי ואיש התקשורת אלי ציפורי לא חסך ביקורת. "האם אורי זכי, מי שהיה מנהל ארגון ״בצלם״ בארה״ב, ארגון שלתפיסת רבים הוא ארגון אנטי ציוני, ראוי בכלל לכהן כיו״ר מרכז הרצל? האם זכי, אחד מאותם מפעילי שמאל, שמטיפים לנו השכם והערב על שקיפות שלטונית - יואיל בטובו לגלות לנו איך קיבל את ג׳וב הכיבודים ומה שכרו? זכות הציבור בהחלט לדעת".


(אורי זכי).