יו"ר הנהלת מרצ השיב לדברי ראש הממשלה - ח"כ מהציונות הדתית פירגן

אורי זכי השיב לדברי נפתלי בנט וכתב כי "התחסנות לא היתה ואיננה הבעת אמון באף פוליטיקאי". שמחה רוטמן פרגן לו ועקץ את בנט: "זה מתחיל להיות מטריד שיש ממשלה שקול ההיגיון בה זה מרצ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/08/21 17:12 ט באלול התשפא

יו"ר הנהלת מרצ השיב לדברי ראש הממשלה - ח"כ מהציונות הדתית פירגן
צילום: פלאש 90

ראש הממשלה נפתלי בנט הודה היום (ג') לאזרחי ישראל על שיעור ההתחסנות הגבוה במבצע חיסוני הדחף, ואמר כי מדובר בהבעת אמון בו. "הגענו אתמול למיליון מחוסנים בחיסון השלישי. אני רוצה לומר תודה אישית למתחסנים. אני רוצה שתדעו שזה מרגש אותי ואני רואה בכך הבעת אמון לא רק בי, אלא בממשלה ובמערכת הבריאות", כתב בנט בחשבון הטוויטר שלו.

מאוחר יותר, יו"ר הנהלת מרצ אורי זכי, השיב לראש הממשלה על דבריו. "התחסנות במנה ראשונה, שניה או שלישית לא היתה ואיננה הבעת אמון באף פוליטיקאי אלא הבעת אמון במדע, והמעשה הנכון לבריאות העצמית, המשפחתית והכללית". 

מי שמיהר להגיב לזכי הוא לא אחר מאשר חבר הכנסת מהציונות הדתית, שמחה רוטמן, שפרגן לזכי ועקץ את בנט: "זה מתחיל להיות מטריד שיש ממשלה שקול ההיגיון בה זה מרצ". בשלב זה הפך הציוץ התמים לדיון.

ח"כ שמחה רוטמן

ח"כ שמחה רוטמן. צילום: Sraya Diamant/Flash90

זכי השיב לרוטמן: "שמחה יקר, קודם כל רפואה שלמה ושנית תודה. רק מזכיר שלפני כמה שבועות שופרות נתניהו טענו שאי ההענות לקריאה של רה"מ בנט להתחסנות היא הבעת אי אמון בו (לעומת האמון בנתניהו שההתחסנות היא ההוכחה לה). שטויות כמובן. עבור אלה וגם אלה כתבתי את דברי ההיגיון הללו. מקווה שאתה מסכים".

רוטמן הגיב בשנית: "אתה צודק שהתחסנות אינה הבעת אמון בממשלה, אבל אי התחסנות יכולה להוות במקרים מסויימים הבעת אי אמון. אלו לא טענות שקולות". 

זכי לא ויתר: "הן שקולות לחלוטין, ולצערי אני רואה שקשה מאוד לצאת מהפוזיציה".

רוטמן חתם: "אורי, זה לא קשור לפוזיציה. זה קשור ללוגיקה. הטענות אינן שקולות, ומלבד זאת היעדר הוכחה אינו הוכחה להיעדר". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן