אלי ציפורי תובע את אבישי גרינצייג: "מכפיש אותי באופן מכוער ובזוי"

העיתונאי אלי ציפורי ממעריב תובע את כתב המשפט של גלובס אבישי גרינצייג על סך 200 אלף שקל "נגד הקמפיין שמתנהל נגדי" | עו"ד של גרנצייג: "טענה עזת מצח וחסרת יסוד"

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 21/02/21 20:24 ט באדר התשפא

אלי ציפורי תובע את אבישי גרינצייג: "מכפיש אותי באופן מכוער ובזוי"
אלי ציפורי, צילום: באדיבות המצולם

העיתונאי אלי ציפורי ממעריב, תובע את כתב המשפט של גלובס אבישי גרינצייג על סך 200 אלף ש"ח, לטענתו של ציפורי, גרינצייג ניהל נגדו קמפיין הכפשה שכל תכליתו הוא "להציג את ציפורי כלא בריא בנפשו, לא פחות ולא יותר, כי אינו מקצועי ושאיננו עיתונאי. גרינצייג פרסם את הפרסומים הכוזבים בזדון, מתוך רשעות של ממש". עו"ד של גרינצייג אמר לחדשות כיפה כי "מר ציפורי הוא שנקט במסע הכפשה כך שבמספר חודשים מצומצם פרסם מאות פרסומים משמיצים כנגד מר גרינצייג".

היחסים בין הקולגות עכורים זה זמן רב, וכללו בין היתר התקוטטויות והכפשות הדדיות ברשתות החברתיות. לפני כשלושה חודשים הסכסוך עלה שלב כאשר גרינצייג תבע את ציפורי תביעת לשון הרע  על סך מיליון שקלים. בכתב התביעה, שהוגש באמצעות עו"ד צביקה מצקין, טען גרינצייג כי "התביעה הוגשה בגין מסע הכפשה אובססיבי שמבצע הנתבע כנגד התובע ברשתות החברתיות. מסע השפלות ולעג שאינו נגמר, שאין בו מגבלות של התנהגות אנושית מקובלת ואין בו קולגיאליות מינימאלית בין שני עיתונאים מכובדים. הנתבע שם לו את התובע כמטרה לקללות, גידופים והשמצות, ללא כל קשר עם פרסומי התובע וללא קשר עם התנהלותו".

 

תביעה ראשונה ולא אחרונה שהגשתי על סך 200 אלף שקל נגד הקמפיין שמתנהל נגדי ע"י אנשי שמאל או כאילו ימניים: "אבישי גרינצייג פתח בקמפיין שהיו שותפים לו, בין היתר, קלמן ליבסקינד, איתי רום ומשה כהן, דובר משרד המשפטים. תכלית הקמפיין היתה להציג את ציפורי כלא בריא בנפשו, לא פחות ולא יותר, pic.twitter.com/hRYGe97rhc

— אלי ציפורי (@elizipori) February 21, 2021

בתוך כך, אל התביעה מהיום צירף ציפורי כתב הגנה כנגד תביעתו של גרינצייג, שהוגש ע״י עו״ד אוהד מחרז, בו טוענת ההגנה כי  "גרינצייג משתלח באנשים שהוא מגדיר 'ביביסטים' באופן מכוער ובזוי המהווה לשון הרע" ואף מפגין לדעת ציפורי "גזענות כלפי פוליטיקאים או אישי ציבור מזרחיים באמצעות אין ספור ציוצים מבזים ומשפילים". ציפורי ממשיך וטוען כי  "גרינצייג גם עולב כאמור בתומכי ראש הממשלה כאילו הם איזו כת הזויה ונחותה וגם לכך אסמכתאות רבות. אף החרדים זוכים ממנו לביקורת בלתי לגיטימית וראויה וגם לכך דוגמאות אין ספור".

בכתב הטענות לכתב התביעה טוען ציפורי כי גרינצייג התבטא לא פעם ולא פעמים בגנותו "אבישי גרינצייג הציג את ציפורי וקבע שהוא משוגע (השתמש במושגים הבאים: "מחוזות הזיה...טרלול...החל לכתוב מניפסטים מטורללים...האיש הזה פשוט הזיה...אלי ציפורי אתה צריך עזרה"). מדובר בהכפשות חמורות ומזעזעות, המהוות לשון הרע ברף החמור ביותר של המונח".

מעו"ד מצקין המייצג את גרינצייג נמסר: "התביעה שכנגד שהגיש מר ציפורי הינה תביעה טקטית לאחר שהבין כי אין לו כל הגנה ממשית לתביעה העיקרית שהגיש נגדו מר גרינצייג. טענתו של מר ציפורי כי מר גרינצייג הוציא דיבתו הינה טענה עזת מצח וחסרת יסוד כאשר מר ציפורי הוא שנקט במסע הכפשה כך שבמספר חודשים מצומצם פרסם מאות פרסומים משמיצים כנגד מר גרינצייג. חבל שתחת נטילת אחריות למעשיו וביטוייו המבישים בחר מר ציפורי בטקטיקה של האשמות שווא בבחינת ההגנה הטובה ביותר היא התקפה".

 

האיש הזה פשוט הזיה. זכיתי שאלי ציפורי הפך להיות כתב לענייני אבישי גרינצייג. מודה שמחמיא לי.

באמת מתנצל שלא העברתי כתבה בלילה מאז שיצאה השבת ב20:30 ועד הבוקר, כשעיתון גלובס בכלל יוצא אחה"צ...

"הליקוק הדוחה במיוחד למנדלבליט" הוא ציטוט של בנימין נתניהו. אפילו לקרוא הוא לא יודע? pic.twitter.com/ZwAoLGeXSV

— אבישי גרינצייג (@avishaigrinzaig) June 7, 2020