דרוש רב: בעפרה מחפשים את המנהיג הרוחני הבא

תושבי היישוב בבנימין החלו בחיפושים אחר מי שיחליף את הרב אבי גיסר, אשר הודיע על פרישה לפני כמה חודשים. מבין הדרישות: "איש חזון דתי לאומי, תלמיד חכם, מוסמך לרבנות ופוסק הלכה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/09/21 14:38 כד באלול התשפא

דרוש רב: בעפרה מחפשים את המנהיג הרוחני הבא
צילום: צילום: Hadas Parush/FLASH90

לפי ארבעה חודשים הודיע רב היישוב עפרה שבבנימין, הרב אבי גיסר, כי הוא פורש מן התפקיד לאחר 31 שנים. "הקדשתי עצמי באהבה במשך שלושים ואחת השנים האחרונות, מיום מלאת לעפרה 15 שנות נעורים", כתב אז במכתב ארוך ומרגש לתושבי הישוב. 

ביישוב התחילו בחיפושים אחר מי שיחליף את הרב גיסר, והמכרז כבר יצא לדרך. בהודעה שפורסמה מטעם היישוב נכתב כי הקהילה מחפשת מנהיג רוחני, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה. 

עוד עולה כי מבין הדרישות הרבות לתפקיד המורכב, יש צורך באדם המוכשר לעבודה אישית וציבורית עם קהל מגוון, ומורה שיעורים לכלל גווני הקהילה. יתרון לבעל ניסיון קודם ברבנות קהילה. ניתן להגיש מועמדות עד ראש חודש חשוון. 

צילום: ללא

 

"את העבודה הרבנית בקהילה יש להקדיש לשלומם ולכבודם של החלשים", כתב הרב גיסר. "עם כל זה כמובן שהחלק המרכזי בעבודת הרב היא התורה והוראתה והדרכתה לישראל. כמובן שנדרשת עבודה רבה בתחום החינוך לנוער ולמבוגרים, מסירת שיעורי תורה, פסיקת הלכה ותשובה לכל מבקשי ה' וניהול חיי בתי הכנסת לגווניהם".

צילום: צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

מזכירות הישוב מיהרה להגיב להודעת הפרישה: "אנו כמזכירות, כמו כלל תושבי עפרה, אסירי תודה לרב על מסירותו ועל השנים הרבות בהן ליווה, הדריך, שירת והנהיג את קהילת עפרה ברוב חכמה ודעת. אנו מאחלים לו הצלחה בכל אשר יפנה ובעז"ה אף נקיים אירוע פרידה בעתו ובזמנו".

תהליך בחירת הרב החדש יעשה בצורה רחבה ככל האפשר. "הרב גיסר נבחר באספת חברים כללית של היישוב, בה הצביעו על בחירתו כמעט פה אחד. היום, שלושים ואחת שנה אחרי, אנו רוצים שבחירת הרב תהיה בפורום הרחב ביותר שאפשר, כך שכל תושבי עפרה יהיו שותפים לו. אנו סבורים כי התהליך צריך להיות גלוי, פתוח, ומלווה בשיח ציבורי להגדרת מקומו ותפקידו של הרב בקהילתנו".