ישוב עפרה מחפש רב חדש: הרב אבי גיסר פורש

הרב אבי גיסר פורש לאחר 31 שנים בהן כיהן כרב הישוב הוותיק בבנימין. "ראוי למסור את השליחות לידי בני הדור החדש, הישן צריך להתחדש - והחדש צריך להתקדש", כתב לתושבים. מזכירות הישוב: "אסירי תודה לרב על מסירותו. מאחלים לו הצלחה בכל אשר יפנה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/04/21 16:58 י באייר התשפא

ישוב עפרה מחפש רב חדש: הרב אבי גיסר פורש
הרב אבי גיסר, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

היישוב עפרה חגג אתמול יום הולדתו ה-46, והיום (ה') לאחר 31 שנים בהן כיהן כרב הישוב עפרה שבבנימין, הודיע הרב אבי גיסר על פרישתו מן התפקיד. "הקדשתי עצמי באהב במשך שלושים ואחת השנים האחרונות, מיום מלאת לעפרה 15 שנות נעורים", כתב הרב במכתב ארוך ומרגש לתושבי הישוב.

"את העבודה הרבנית בקהילה יש להקדיש לשלומם ולכבודם של החלשים", כתב הרב גיסר. "עם כל זה כמובן שהחלק המרכזי בעבודת הרב היא התורה והוראתה והדרכתה לישראל. כמובן שנדרשת עבודה רבה בתחום החינוך לנוער ולמבוגרים, מסירת שיעורי תורה, פסיקת הלכה ותשובה לכל מבקשי ה' וניהול חיי בתי הכנסת לגווניהם".

הרב גיסר המשיך וכתב כי לתפקיד הרב בעפרה יש גוונים נוספים: "העבודה היא רבה ומגוונת והיא מן הדברים שאין להם שיעור. יחד עם העבודה הקהילתית נדרש הרב בעפרה גם לעבודה ציבורית, לעמוד לימין ההתיישבות בכל מאבקיה ולעסוק בקידום הסוגיות הלאומיות במדינתנו".

חלקו המזרחי של הישוב עפרה

חלקו המזרחי של הישוב עפרהצילום: Hadas Parush/FLASH90

"לכל העשייה הזאת ולעבודת הציבור הזו הקדשתי עצמי באהבה לאורך שלושים ואחת השנים האחרונות. מיום מלאת לעפרה 15 שנות נעורים ועד שנות הבחרות והעמידה של ימינו אלה שבהם יישובנו מתקרב לשנת היובל. ועתה ראוי למסור את האחריות ואת השליחות לידי בני הדור החדש, כמו שלמדנו: הישן צריך להתחדש - והחדש צריך להתקדש 'לכל זמן ועת לכל חפץ תחת השמיים'". 

הרב גיסר כתב כי הישוב הוותיק זקוק לכוחות רעננים. "בזה אני מודיע על פרישתי מרבנות הישוב בחודשים הקרובים. ראויה עפרה לכוחות חדשים, לרבנותו של אחד מבכירי דור הרבנים החדש. זכינו לדור הגדל וצומח בשנים אלה בהיכלי תורת ארץ ישראל על כל החדש והמקודש בתורת הדור הזה".

"איני נוטש ואיני נפרד אבל תהליך החידוש צריך להתחיל. את בקשתי ואת החלטתי זאת, מסרתי למזכירות הישוב אשר חיזקה את ידי ועתה אני מביא אותה בפניכם, חבריי היקרים. בטוח אני כי בעפרה תימצא דרך הטובה והישרה להוביל את תהליך האיתור והבחירה בצורה ראויה ביותר בשילוב כל הציבור על ידי נציגיו ושלוחיו הנבחרים. אהיה מוכן ללוות את התהליך ככל שיידרש וככל שאתבקש", סיים הרב את מכתבו.

"אסירי תודה לרב על מסירותו. מאחלים לו הצלחה בכל אשר יפנה"

מזכירות הישוב מיהרה להגיב להודעת הפרישה: "אנו כמזכירות, כמו כלל תושבי עפרה, אסירי תודה לרב על מסירותו ועל השנים הרבות בהן ליווה, הדריך, שירת והנהיג את קהילת עפרה ברוב חכמה ודעת. אנו מאחלים לו הצלחה בכל אשר יפנה ובעז"ה אף נקיים אירוע פרידה בעתו ובזמנו".

תהליך בחירת הרב החדש יעשה בצורה רחבה ככל האפשר. "הרב גיסר נבחר באספת חברים כללית של היישוב, בה הצביעו על בחירתו כמעט פה אחד. היום, שלושים ואחת שנה אחרי, אנו רוצים שבחירת הרב תהיה בפורום הרחב ביותר שאפשר, כך שכל תושבי עפרה יהיו שותפים לו. אנו סבורים כי התהליך צריך להיות גלוי, פתוח, ומלווה בשיח ציבורי להגדרת מקומו ותפקידו של הרב בקהילתנו".

לסיום נכתב: "אנו לומדים את תהליך בחירת רב, מאז שהרב הודיע לנו על כוונותיו, ומתפללים לאיתור והכתרת הרב הנכון ביותר והמתאים ביותר לאתגרי ישובנו. ובעזרת ה' נעשה ונצליח".


(הרב גיסר מספר על הישוב עפרה)