נועה תשבי יצאה נגד חמאס, אינסטגרם לא אהבו את זה

השחקנית הישראלית העלתה סרטון לרשת החברתית ובו הסבירה על הקשר בין הטליבאן באפגניסטן לחמאס ברצועת עזה. להפתעה, הפוסט הוסר ולאחר מכן הוחזר, "הסרטון הוסר בטעות ושוחזר ברגע שנודע לנו על ההסרה", טענו ברשת

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 19/08/21 15:33 יא באלול התשפא

נועה תשבי יצאה נגד חמאס, אינסטגרם לא אהבו את זה
נועה תשבי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השחקנית הישראלית נועה תשבי מוכרת בזכות פעילותה בתחום ההסברה. בפוסט שהעלתה אמש (ד') לחשבון האינסטגרם שלה סיפרה לקהל עוקביה כי הרשת החברתית הסירה סרטון שבו היא מסבירה על הקשר בין ארגון הטרור טליבאן שהשתלט על אפגניסטן בתחילת השבוע, לבין חמאס. 

בפוסט, אותו היא פותחת באנגלית, היא מספרת כי "פרסמתי סרטון על האופן שבו חוקי השריעה מעיקים על נשים ואינסטגרם הסיר אותו מכיוון שיש בו אלימות, מה שזה לא אומר. אני מבולבלת, אינסטגרם, האם אתם תומכים בדיכוי נשים? מדוע איננו יכולים לדבר על מה שחוק השריעה עושה לנשים?" 

לאחר מכן היא ממשיכה בעברית, "לפני כמה שעות העליתי וידאו שבו אני מסבירה את האידיאולוגיה של חמאס ומשווה אותם לטאליבן - ואינסטגרם החצופים הורידו לי אותו! אני עולה לטיסה עכשיו ואין לי מושג מה לעשות, אם למישהו יש קשרים באינסטגרם - הצילו. זו חוצפה, בושה, וצביעות שאין כדוגמתה. אם מישהו יכול לעזור - בבקשה".

לאחר מכן תשבי העלתה עדכון ובו כתבה כי הפוסט הוחזר, "זה טירוף ולא יכול לקרות שוב. נמשיך להילחם למען האמת, הצדק והערכים הדמוקרטיים", היא חתמה. 

בפייסבוק טענו כי הסרטון הוסר על ידי צוות גלובלי שנמצא בחו"ל, "הסרטון הוסר בטעות ושוחזר ברגע שנודע לנו על ההסרה".