"ביומו של רבו": הרב יהושע צוקרמן, מרבני ישיבת הר המור, הלך לעולמו לאחר מחלה קשה

הרב היה ממקימי תנועת אל עמי וישיבת איילת השחר באילת, ולקח חלק בהקמת ישיבת הר המור. "מורשתו המיוחדת וספריו עוד ימשיכו להדהד לדורות רבים של תלמידים", מסע הלוויה יערך היום בשעות אחר הצהריים

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/08/21 08:47 ג באלול התשפא

"ביומו של רבו": הרב יהושע צוקרמן, מרבני ישיבת הר המור, הלך לעולמו לאחר מחלה קשה
הרב צוקרמן, צילום: CC BY-SA 4.0 ויקיפדיה. יעקב

הרב יהושע צוקרמן, מרבני ישיבת הר המור בירושלים, הלך לעולמו הלילה לאחר מאבק במחלה קשה, בן 83 במותו. 

הרב נולד וגדל בבלגיה ובנערותו היה פעיל בבני עקיבא. בשנות ה-60 עלה לישראל ולמד בישיבת מרכז הרב. שם למד אצל הרב צבי יהודה הכהן קוק, ומונה על ידו לר"מ לבוגרי צבא בישיבת מרכז הרב.

הרב הקים את תנועת אל עמי ועמד בראשה, כמו כן יזם הקמת כולל אברכים ומדרשה ללימודי יהדות באילת, מהם התפתחה ישיבת איילת השחר. יזם את הקמת מדרשת הרובע לבנות. שימש כר"מ לתלמוד ואמונה בישיבת מרכז הרב.

בשנת 1997 היה בין הרבנים שפרשו מישיבת מרכז הרב והקימו את ישיבת הר המור. בשנים האחרונות לימד הרב צוקרמן שיעורי אמונה, בעיקר לתלמידים בוגרי צבא בישיבת הר המור, בישיבת עטרת כהנים ובמכון מאיר, ובישיבת שבי חברון.

הותיר אחריו רעייה ו-12 ילדים. מועד הלוויתו יפורסם בהמשך. 

חבר הכנסת אופיר סופר מטעם סיעת הציונות הדתית ספד לו ואמר: ״ברוך דיין האמת. ניצחו אראלים את המצוקים. הרב צוקרמן זצ״ל, ענק בתורה, ענק במידות, דמותו המיוחדת של הרב תחסר לכולנו אך תורתו תמשיך להשפיע ולהילמד ע״י אלפי תלמידיו וממשיכי דרכו״.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, ספד לרב צוקרמן: "שמעתי בצער רב על פטירתו  של הרב יהושע אברהם צוקרמן, מבכירי רבני הציונות הדתית וממקימי ישיבת הר המור בירושלים . הרב צוקרמן פעל מירושלים שהייתה חשובה לו מאוד וגידל דורות של תלמידים כאן בעיר, הייתה לנו הזכות שאיש תורה ואמת כמו הרב צוקרמן חי בתוכנו.  מורשתו המיוחדת וספריו עוד ימשיכו להדהד לדורות רבים של תלמידים. אני שולח תנחומים כנים למשפחתו ולתלמידיו הרבים. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים."

"נצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון הקודש", נמסר מישיבת הר המור, "היום ג' אלול נסתלק לבית עולמו מישיבה של מטה לישיבה של מעלה מו"ר הרב אברהם יהושע צוקרמן זצ"ל. בעל העוז והענווה הגדולה והגבורה, ואנו תלמידיו ותלמידי תלמידיו נתייתמנו. ההלוויה תצא היום מישיבתנו 'ישיבת הר המור' בשעה 16:00 לחלקת הנביאים בהר הזיתים". 

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן,  ספד לו אף הוא: "זכויות אין ספור וחוכמת התורה אין קץ היו לרב צוקרמן זצ"ל. אנו נוסיף גם מעלה מדהימה של חיבור מיוחד לעולים לארץ. הרב יהושע חיבב וחיבר אותנו, ילידי הגולה, בצורה מיוחדת. לפני כחצי יובל זכיתי לנהל במסגרת ארגון "אל עמי" תוכנית מיוחדת לקליטה רוחנית שהרב יהושע הגה וליווה באופן הדוק - תכנית "חוליה בשרשרת". שרשרת דורות של עם ישראל שהרב יהושע צוקרמן היה אחת מהחוליות האיתנות והבולטות בה. יהי זכרו ברוך".

יו"ר הציונות הדתית חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ': "‏הרב יהושע צוקרמן זצ"ל היה מגדולי מעבירי השמועה ומרביצי תורת ארץ ישראל של מרן הרב קוק זצ"ל. ולפלא שהוא נלקח לבית עולמו ביומו של רבו, ג' אלול.  תלמיד חכם רחב אופקים ובעל מחשבה עצמאית שהיה מחובר ברמ"ח אבריו ושסה גידיו למציאות הארצישראלית המתחדשת בכל מרחביה.  ברוך דיין האמת". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן