יציאה מהארון או סיבה טכנית | למה דניאל זמיר לא עלה לדוכן?

המוזיקאי שחשף בעבר כי הוא ביסקסואל, ממשיך להתמודד עם ההשלכות של הפרסום. בבית הכנסת בקטמון ביקש לעלות חזן ולומר קדיש על סבתו, אך הגבאי סירב לבקשתו רק בשל נטיותיו המיניות |גבאי בית הכנסת: "שקר מוחלט"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 29/07/21 10:47 כ באב התשפא

יציאה מהארון או סיבה טכנית | למה דניאל זמיר לא עלה לדוכן?
דניאל זמיר, יוצא להגנת ביטי, צילום: עידו איז'ק יחצ

לפני כמעט שנה, בחר מוזיקאי הג'אז הבין-לאומי דניאל זמיר, לצאת בהכרזה פומבית כי יש לו משיכה מינית לשני המגדרים. זמיר גילה כי תמיד הייתה לו משיכה לגברים, במקביל למשיכה לנשים, אך זה לא העסיק אותו בזמן שהיה נשוי או במערכות יחסים עם נשים. "כשאני במערכת יחסים אין לי שום צורך או מקום לשום אינטימיות או מיניות אחרת מלבד מערכת היחסים. נקודה". אלא שמאז הוא משלם מחיר על חשיפתו ומגלה לא פעם כתף קרה וחרמות רק בשל נטיותיו.

הבוקר (ה') הוא מספר בחשבון הטוויטר שלו כי הוא הגיע לבית כנסת המרכזי "שטיבלך" בקטמון, להתפלל שחרית וקיווה כי יוכל לשמש כחזן. זמיר אומר בשנה האחרונה קדיש על סבתו, וקיווה כי יאפשרו לו לעלות לפני התיבה. אלא שאז מספר זמיר: "לא נתנו לי להתפלל כחזן ולהגיד קדיש על סבתא שלי. ניחוש אחד מה הסיבה". זמיר לא משאיר את השאלה ללא מענה ומיד ממשיך, "הגבאי (בלחש, אחרי התפילה כמובן): 'מחילה, אנשים אמרו לי שיצאת מהארון אז אסור לך להיות חזן'". לבסוף כתב גם זמיר בייאוש: "מחפש מאיפה לקפוץ. די כבר אין לי כח לזה".

בית כנסת המרכזי "שטיבלך" בקטמון אמנם מנוהל על ידי אנשים מהמגזר החרדי, אך מרבית מתפלליו הם אנשי המגזר הציוני דתי. זמיר הביע מורת רוח קשה שדווקא בלב הסביבה שציפה שתהיה מכילה יותר, אף אחד לא סייע לו בנושא. 

גבאי בית הכנסת הגיב לחדשות כיפה, והוא מכחיש את הדברים מכל וכל: "זה לא נכון. הוא יכול לעלות לבד ולא לשאול אף אחד. זה שקר מוחלט". אמנם הגבאי מסייג ומסביר את הצד שלו: "יש כאן מניינים קבועים, ועולים בהם אנשים בעלי חיוב, אז בעייתי לעלות במקומם. אמרתי לו לו לא לעלות בלי שום קשר לנושא, הוא יכול לעלות חזן במניין שהוא לא קבוע והבהרתי לו את זה בשיא ההבנה".  

הגבאי מודה שעלייה של אדם שיצא מהארון כחזן עשויה לעורר מחלוקת במניין, "אם הציבור לא מעוניין זו זכותו המלאה. כמו שאני לא יכול לשנות אנשים את הדרך שלהם, כך גם הוא לא יכול לשנות של אחרים". עוד הפציר הגבאי "הוא עולה כל הזמן. אף פעם לא אמרתי לו לא לעלות, הוא שנים מתפלל פה והוא כל הזמן עולה להיות חזן". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן