דניאל זמיר בווידוי אישי: "מכיר בכך שאני ביסקסואל"

המוזיקאי הבינלאומי חושף את התהליך שעבר בשנים האחרונות ומודה "לא מתבייש בנטייה שלי וגם לא גאה בה", ומספר שעל אף הרצון להגן על ילדיו, המטרה שלו חזקה יותר: "המניע האמיתי שלי הוא תחושת השליחות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/09/20 22:52 כ באלול התשפ

דניאל זמיר בווידוי אישי: "מכיר בכך שאני ביסקסואל"
דניאל זמיר, צילום: עידו איז'ק יחצ

בראיון לא שגרתי שיפורסם בסוף השבוע הקרוב ב"עולם קטן", חושף מוזיקאי הג'אז הבין-לאומי דניאל זמיר, פרטים אישיים מחייו ומהזהות המינית שלו: נכנסתי בשנתיים האחרונות עמוק לעולם ההומוסקסואלי, ויצאתי כדי לספר ששום דבר לא מחכה לי שם ושיש דרך אחרת. באתי לספר שאפשר לבחור בחיים אחרים. לבחור בחיים".

דניאל זמיר, בן 37, אחד מנגני הג'אז הטובים בעולם, בטח מהישראלים שבהם, מנגן על סקסופון וכבר הספיק להוציא 13 אלבומים ישראלים ובין-לאומיים, מגלה כי תמיד הייתה לו משיכה לגברים, במקביל למשיכה לנשים, אך זה לא העסיק אותו בזמן שהיה נשוי או במערכות יחסים עם נשים."כשאני במערכת יחסים אין לי שום צורך או מקום לשום אינטימיות או מיניות אחרת מלבד מערכת היחסים. נקודה". לדבריו כל הכניסה לעולם ההומוסקסואלי הגיעה ברגעי בהן היה רווק. "התוודעתי לבדידות בפעם הראשונה אחרי זמן רב, והיא הייתה קשה ומטלטלת. בעקבותיה הגעתי לעולם ההומואי".

זמיר מרגיש שיש לו צורך לומר את הדברים, משל היה בשליחות: "אחרי כל המסע הזה אני כאן כדי להגיד בלי להתבייש: הומואיות זה מאה אחוז פסיכולוגי, אין שום גֶן לזה. אין שום גן לרתיעה מנשים, אין גן שיוצר את הבעיות שלך עם דמות האם שלך. אין לזה גן. ולכן בדיוק אני כאן". 

מערכת עלון "עולם קטן" חשפה את ההתלבטויות בקיום הראיון החריג עם דניאל זמיר שבאמת "אינו מסוג החומרים הרגילים בשבועוני בית כנסת. אנחנו יודעים שחלק לא מבוטל מהקוראים שלנו אינו
מצפה לפגוש כתבות מהסוג הזה. אך לדבריהם בפרסום הראיון חשיבות גדולה "ברמה שיש סיכוי טוב שבזכותם יהיו בעם ישראל עוד משפחות. עוד זוגיות. עוד ילדים. עוד תיקון ועוד אור בשיח הציבורי על המשפחה בישראל".