רוני דניאל ז"ל הנשיא הרצוג סופד לרוני דניאל: "איבדנו את פס הקול הייחודי"

חברי כנסת, שרים, חברים וקולגות מעולם התקשורת ספדו לעיתונאי הוותיק רוני דניאל, אשר הלך לעולמו במפתיע כתוצאה מדום לב. עמית סגל כתב על "האיש שלא רצה להתקלקל" וראש הממשלה בנט דיבר על "קולה של תקופה אחרת, של ארץ ישראל הטובה" | שר הביטחון גנץ הזכיר את פגישתם האחרונה שהתקיימה לפני זמן קצר

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/07/21 14:07 יז באב התשפא

הנשיא הרצוג סופד לרוני דניאל: "איבדנו את פס הקול הייחודי"
רוני דניאל ז"ל, צילום: פלאש 90

היום (ב') הלך לעולמו במפתיע, הפרשן הצבאי של חדשות 12, רוני דניאל. במשך 28 שנים שימש בתפקיד והפך לסמל בכל הקשור לסיקור פעולות צה"ל, לפני זמן קצר הלך לעולמו בגיל 73 מדום לב.

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ספד לו ואמר: ״להיות ישר והגון זו לא הבלחה של רגע זו דרך חיים״. כך תיאר בפניי רוני דניאל את תפיסת עולמו בהודעת הוואצאפ האחרונה שכתב לי לפני מספר שבועות. איבדנו את פס הקול הייחודי, הישר והבוטח, ההגון והמקצועי של עיתונאי אוהב אדם, אוהב המדינה ואוהב העם.  רוני דאג במשך שנים, מדי יום ביומו לכל חייל וחיילת ולביטחונה של מדינת ישראל מאז היה לוחם ומפקד במלחמת ששת הימים ועד יומו האחרון. תנחומיי הכנים והדואבים למשפחתו של רוני ולכל אוהביו הרבים. יהי זכרו ברוך". 

שותפו לערוץ, הפרשן הפוליטי עמית סגל מיהר לכתוב הספד לחברו לאורך השנים. סגל פתח בסיפור שלדעתו מאפיין ביותר את האישיות של דניאל ז"ל: "אדם אחד, הפגין מול שער בית הסוהר במחאה על גזר דין מוות לא צודק שהוטל על אדם חף מפשע". לפי הסיפור אותו אדם המשיך להפגין גם אחרי שגזר הדין ניתן, אך האיש המשיך להפגין. "'אני לא בא כדי לתקן את המצב', השיב האיש לשאלה מדוע ממשיך להפגין, 'אלא כדי שאני לא אתקלקל'". בעקבות הסיפור כתב סגל, "אם אני צריך לסכם את רוני דניאל, זה הסיכום: הוא האיש שרצה לא להתקלקל".

 "היה לו חוש צדק והייתה לו ציונות בריאה, והוא היה הפרשן היחיד שהכרתי שגם חרש שדות וגם הוביל חיילים לקרב וגם שידר משחקי כדורסל", הוסיף סגל. "רוני תמיד הודה על האמת, ולא נבהל להשיב גם כאשר לא כולם אהבו את הגישה שלו", הוסיף סגל בהספדו. "הוא נשא באהבה את אלה שהציגו אותו שנים כצמא דם ומחרחר מלחמה, דבר שלא היה רחוק יותר ממי שידע לצטט שירים שלמים בעל פה והיה רגשן יותר מכפי שהסכים להודות. רוני שייך לעולם ישן שבו אהבת הארץ וציונות אינן מילים גסות ואינן מיושנות. ואת אשר אהב - הוכיח". לסיום סיכם: "אני כבר מתגעגע. לא אשכח אותך רוני".

מתאגיד השידור הציבורי נמסר: "דניאל התחיל את דרכו העיתונאית ככתב בתחילת שנות ה-70  ב״קול ישראל״ ובהמשך כמנהל המערכת בתל אביב. כאן משתתפים בצער המשפחה, הקולגות והחברים בחברת החדשות 12". 

חבריו בחברת החדשות מיהרו להספיד את האיש הוותיק בערוץ. יאיר שרקי, כתב לענייני חרדים, העלה ציוץ לחשבון הטוויטר שלו וכתב: "כולם יכתבו על רוני דניאל העיתונאי והפרשן הבכיר, אבל בשבילי הוא כמו דוֹד שנהג בי מהרגע הראשון בפרגון ובחברות שהתפתחה לשיחות טלפון ארוכות על צבא ויהדות ועל שכול, הקנטות (ועצות) על זוגיות, מתכונים (כן כן) רכילות ברנז׳אית וגם בדיחות קבועות. כמעט תמיד על סיגריה מגולגלת. כבר מתגעגע". 

ניר דבורי, הכתב הצבאי, כתב רק שלוש מילים. 

גם רן בוקר, עיתונאי ynet ספד לו ואמר: "העיתונאי רוני דניאל הלך לעולמו היום והוא בן 73 במותו. דניאל שעבד בעבר בקול ישראל ובגלי צה״ל, משמש בכ-30 השנים האחרונות בתפקיד הפרשן הצבאי של חדשות קשת. דניאל נפטר היום בביתו ככל הנראה בעקבות אירוע לבבי. יהי זכרו ברוך"

ראש הממשלה נפתלי בנט, התייחס למותו הפתאומי: "רוני דניאל, האיש ששילב עיתונות עם פטריוטיות וציונות, הלך היום לעולמו. רוני לא היה רק פרשן צבאי. הוא היה קולה של תקופה אחרת, של ארץ ישראל הטובה, של אהבת המדינה ושמירה על ביטחונה, של הקיבוץ והעיר גם יחד. ביקר כשצריך, נתן מילה טובה כשהגיע. הוא יחסר לכולנו על המרקע, ובלבבות. תנחומיי למשפחה וחיבוק גדול.
יהי זכרו ברוך".

גם שר האוצר ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו ספד לו. בציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר שלו כתב: "כאב גדול עם משמע הבשורה על לכתו בטרם עת של רוני דניאל. רוני היה מלח הארץ, איש שפיו וליבו שווים, ומהיכרותי הקרובה עמו כל שעשה היה מאהבה כנה למולדת. אני מחזק את בני משפחתו ושולח את תנחומיי הכנים. יהי זכרו ברוך".

שר התקשורת יועז הנדל אמר: "עולם התקשורת איבד פרשן ועיתונאי דעתן ומוביל". 

שרת הפנים איילת שקד הזכירה את יושרו העיתונאי "איש שפיו וליבו שווים". 

שר הביטחון בני גנץ הזכיר את הפגישה האחרונה שלהם יחד, רק לפני זמן קצר. "לפני שבועיים פגשתי את רוני דניאל", כתב בפוסט בפייסבוק, "הוא לא פתח בשיחה על ביטחון המדינה, הוא סיפר לי בעצב שהוא דואג למדינה. בכאב הוא שיתף אותי בצער שלו על מצוקת החקלאים, בגעגועים שהוא חש לממלכתיות הישראלית. רוני צמח מהשטח, ומעמדו נבנה במשך שנים על בסיס יושר, אנושיות ומקצועיות.  הוא לחם במלחמת ששת הימים ויום הכיפורים, הגיע לכל מקום בו היו חיילים, סיקר את ביטחון ישראל בשגרה ובחירום. בעשרות שנים של עבודה, ידע רוני להיות קודם כל בן אדם.
אתגעגע אליך רוני, לפטריוטיות, לאהבת הארץ והערכת היושר. אתגעגע לחברות.
יהי זכרך ברוך."

מארגון נכי צה"ל נמסר: "הארגון אבל על פטירתו של העיתונאי רוני דניאל. דניאל היה מבכירי ומוותיקי הפרשנים לענייני צבא וביטחון במדינת ישראל. קולו הישיר והצלול יחסר בנוף התקשורתי והציבורי של מדינת ישראל. ארגון נכי צה"ל מוסר תנחומים למשפחה ומשתתף בצערם ובצער עמיתיו הרבים של רוני. יהי זכרו ברוך".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר ספד ואמר: "רוני, איש עקרונות, ציוני  אוהב המדינה אשר אמר תמיד את אשר על ליבו. גם כשחלקתי עליו תמיד ידעתי שהוא אומר את הדברים מתוך אמונה ושכנוע פנימי.  תנחומיי לבני המשפחה, חבריו ומכיריו".

גם הערוץ המתחרה לחברת החדשות השתתף באבל, ומסר: "חברת חדשות 13 אבלה, המומה וכואבת לשמע הבשורה המרה על מותו הפתאומי של עמיתנו הפרשן הצבאי של חדשות 12 רוני דניאל זכרו לברכה. רוני דניאל היה מטובי וותיקי הפרשנים הצבאיים בישראל, פטריוט ישראלי ואוהב העם והארץ,  שבמשך עשרות שנים היה קול בולט בסיקור הצבאי במדינת ישראל במלחמות, במבצעים, ובארועים הביטחוניים.
רוני דניאל היה עיתונאי מצויין הגון וידען, חרוץ מאין כמוהו, שלא היסס לסכן את חייו בסיקור כל ארוע ביטחוני בישראל ומחוצה לה, מדרום ומצפון. 
לפני היותו עיתונאי, רוני היה אדם - אכפתי, אוהב ורגיש למשפחתו, לחבריו ולכל מי שהכיר אותו. 
אנו משתתפים בצערה של המשפחה האבלה ובצערם של חברינו בחדשות 12".

הרמטכ"ל אביב כוכבי ספד לו ואמר: ״רוני דניאל היה אדם, מפקד ועיתונאי משכמו ומעלה. צה״ל כולו, וגם אני באופן אישי, עצובים על מותו ומצטערים על לכתו. רוני היה בן אדם, ציוני, נאמן ואמיתי, עיתונאי שקודם כל היה מחויב לדווח אבל גם לבקר, לתמוך ולהביע הזדהות. מהניסיון הרב שלי איתו הוא מעל הכל אהב את צה״ל, חייליו ומפקדיו.״