עוד מינוי סרוג: המנכ"לית חדשה למשרד התפוצות

שר התפוצות, ד"ר נחמן שי, החליט למנות את עו"ד ציונה קניג-יאיר למנכ"לית משרד התפוצות זאת בכפוף לאישור ועדת המינויים שבנציבות שירות המדינה ולאישור הממשלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/06/21 17:58 יב בתמוז התשפא

עוד מינוי סרוג: המנכ"לית חדשה למשרד התפוצות
ציונה קניג-יאיר, צילום: יחצ

שר התפוצות החדש,ד"ר נחמן שי, הודיע היום (ג') על מינויה של עו"ד ציונה קניג-יאיר למנכ"לית משרד התפוצות, זאת בכפוף לאישור ועדת המינויים שבנציבות שירות המדינה ולאישור הממשלה. היא צפויה להחליף את מנכ"ל המשרד הנוכחי, דביר כהנא, שממלא את תפקידו החל משנת 2013.

ציונה קניג-יאיר היא ילידת ארצות הברית שעלתה ארצה בגיל 11 עם משפחתה, ומתגוררת כיום במושב בני דרום, נשואה ואם ל-3. בשנים האחרונות היא משמשת כסגנית נשיא מכון שלום הרטמן ומנהלת המרכז לזהות ישראלית יהודית. היא בעלת השכלה משפטית ומחזיקה בתואר מוסמך במנהל ציבורי מאוניברסיטת הארוורד. היא שימשה בעבר נציבת שיוויון הזדמנויות בעבודה במשרד הכלכלה. לקניג-יאיר רקע עשיר בתחומי מנהיגות, קידום נושאים חברתיים במגזר הציבורי וידע רב בעולם היהודי וביהדות התפוצות. 

שר התפוצות, ד"ר נחמן שי: "אני רוצה להביע הערכה רבה ולהודות לדביר כהנא על תרומתו לאורך השנים להתפתחות המשרד ולעשייתו המגוונת ורבת הפנים למען העם היהודי בתפוצות. אני משוכנע כי ימשיך ויתרום בתחומים אלה בעתיד. עו"ד ציונה קניג-יאיר מביאה לתפקידה ניסיון מקצועי ייחודי שיתרום ללא ספק למשרד התפוצות ולמערכת הפעולות והמיזמים החיוניים שהוא מנהל בארץ והעולם".