בתי הכנסת השווים ברחביה שכדאי לראש הממשלה בנט לבדוק

שינויים רבים ממתינים לראש הממשלה החדש נפתלי בנט, וביניהם גם המעבר החלקי למעון הרשמי בירושלים. כדי להקל עליו את ההכרות עם הסביבה החדשה, ערכנו עבורו סקירה של המניינים הכי שווים ברחביה, לבנט נותר רק לבחור

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/06/21 01:59 ח בתמוז התשפא

בתי הכנסת השווים ברחביה שכדאי לראש הממשלה בנט לבדוק
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בימים אלו ראש הממשלה החדש נפתלי בנט לומד את צעדיו הראשונים בתחום. לאחר שכבר נפגש עם קודמו בתפקיד נתניהו, והצטלם עם חבריו השרים בבית הנשיא, הגיע הזמן להתמקד בחיים עצמם. משפחת בנט כבר הודיעה שתמשיך לגור בבית המשפחה ברעננה, והמעון בבלפור ישמש לאירוח רשמי ופגישות עם מנהיגים זרים. אבל, תוכניות לחוד ומעשים לחוד. 

ישיבה דחופה בשישי בצהריים עלולה להימרח מעבר למתוכנן, פקקים בכביש אחד או שיחה לטלפון האדום, ראש הממשלה הדתי הראשון עלול להיתקע בירושלים בשבת. נצא מנקודת הנחה שהאוכל במטבח הרשמי טעים מספיק, ואין צורך בהזמנה חפוזה לאחת מסעודות השבת באזור, אז לא נראה את נפתלי סוחב בקבוק מיץ ופשטידה ברחוב עזה. אבל, התפילה, מה יהיה עליה? כדי להקל על בנט את הגעגועים למניין הקבוע ברעננה, ולחסוך ממנו תפילת יחיד באחד מהטרקלינים הרבים, ערכנו עבורו סקירה של המניינים הכי שווים באזור. 

1. בית המדרש הירושלמי בית פרת ברחביה מציע שיעורים ובשבתות מקיים מניין קבוע. בהנחה שראש הממשלה עובד קשה ומעוניין לנוח בסוף השבוע, הוא יוכל לישון עד שעה מאוחרת, להגיע לתפילת שחרית בשעה 10 בבוקר ולהישאר לקידוש לאחר מכן. המניין, שחגג לאחרונה שבע שנים, ישמח לארח את בנט והוא מקבל "משפחות צעירות ואנשים מיוחדים ומעניינים." 

2. המניין השוויוני ברחוב בן לברט. אמנם הסרנו את המסכות, אבל שאריות קורונה עדיין קיימת בתוכנו,  ובכלל זה גם מנייני רחוב. ברחוב בן לברט פינת בן סרוק, ניתן למצוא בליל שבת את המניין השוויוני ברחביה. קבוצה של נשים וגברים נשענים על רכבים באמצע הרחוב ושרים לכה דודי. לפעמים גם נשים מובילות את המניין, וקולות התפילה מתערבבים ברעש השכונתי. נפתלי, אם תתעייף ממעגל המאבטחים וחדרי ישיבות סגורים, תוכל ללכת לשאוף קצת אוויר צעיר וצח. אולי תיקח גם את גילת. 

3. בית הכנסת אוהל נחמה ברחוב שופן. על גבול טלביה, סמוך לבית הנשיא ותיאטרון ירושלים. השמועות מספרות שעדיין אפשר למצוא במקום ניצבים מהסט של סרוגים, הסדרה המדוברת והישנה של המגזר. נפתל יוכל ליהנות מנוסח אשכנזי טהור בליל שבת, ואפילו ממניין מוקדם באמצע השבוע. מי יודע, אולי גם יפגוש שם את נשיא המדינה הנבחר יצחק הרצוג. 

 4. בית הכנסת הגדול בקינג ג'ורג'. במרחק הליכה קצר מהמעון בבלפור, ניתן להגיע לבית הכנסת הגדול שנמצא בסמוך להיכל שלמה. המבנה הותיק מארח בקביעות את הרבנים הראשיים ואפילו ראש הממשלה לשעבר נתניהו היה נוהג לפקוד את המקום. נפתלי יוכל ליהנות מאדריכלות מרשימה וקטעי חזנות מרטיטי לב, בנוסף לסמול טוק עם האישים החשובים שמגיעים למקום. 

5. בית הכנסת חורב ברחוב אבן גבירול. דתי לאומי קלאסי, ממש כמו בבית ברעננה. נפתלי יוכל להגיע לתפילת שחרית באמצע השבוע בשעה שמונה בבוקר, וליהנות ממניין מוקדם בשבתות. אפילו הילדים של משפחת בנט יוכלו להגיע עם אבא, ולהישאר לשיעור מבוגרים וילדים לאחר התפילה.