דניאל זמיר במפגש עם נציגי הקהילה הגאה: "לכל אדם מגיעה הזכות להיות מי שהוא"

היוצר דניאל זמיר, שיצא מהארון, נפגש עם נציגי ארגוני הקהילה הגאה: "אלחם על זכותם של חברי הקהילה שלי לחיות בחירות מוחלטת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/09/20 16:49 כז באלול התשפ

דניאל זמיר במפגש עם נציגי הקהילה הגאה: "לכל אדם מגיעה הזכות להיות מי שהוא"
דניאל זמיר, צילום: עידו איז'ק יחצ

בעקבות הדברים המורכבים שעלו בכתבה שפורסמה בעלון שבת בה יצא מהארון האמן דניאל זמיר כביסקסואל, נפגשו היום נציגי האגודה למען הלהט״ב וארגון חברותא-הומואים דתיים עם היוצר. 

בפגישה שהתקיימה במשרדי האגודה, יו"ר חברותא, שי ברמסון ודובר האגודה, אמיר משה, התייחסו לדברים שפורסמו והציגו את המציאות המורכבת בשטח של חברי וחברות הקהילה, מתוך הבנה כי הידברות ושיח משותף הם המפתח לבניית חברה משותפת, מכבדת ומכילה. 

האמן דניאל זמיר אמר לאחר המפגש: "שמחתי להיפגש ולקיים שיח מחבר עם נציגי האגודה למען הלהט"ב וארגון חברותא בעקבות הראיון שפרסמתי לפני כמה ימים ובו סיפרתי כי אני מכיר בכך שאני ביסקסואל. 
חשוב לי להדגיש כי אני מאמין שלכל אדם מגיעה הזכות להיות מי שהוא וכי אלחם על זכותו של כל אדם, ובכלל זה של חברי הקהילה שלי לחיות בחירות מוחלטת לפי צו מצפונו, אמונתו ורצונו". 

זמיר אמר עוד כי "אני חושב כי כל אדם חייב לקבל את עצמו, מי שהוא ומה שהוא. רק כאשר קיבלתי אני את עצמי, באמת, עם המשיכה לגברים, יכולתי לבחור כיצד אני רוצה לחיות.
קבלה והכלה בין האדם לעצמו ובין חלקי החברה השונים הן המפתח ליצירת חברה בריאה, מחברת באהבה יחד עם חילוקי הדעות הלגיטימיים. כל אדם זכאי לדעתו וזכאי להשמיע אותה, גם אם היא שונה מהמקובל. לכן היה לי ממש מרגש לשבת, לדבר, לשמוע. דיאלוג! ממש חוויה מחברת בעבור כולנו ואני אשמח לשתף פעולה וליצור חיבורים נוספים בהמשך".

דניאל זמיר עם נציגי הקהילה

דניאל זמיר עם נציגי הקהילהצילום: יח"צ

כזכור, בראיון לא שגרתי בסוף השבוע האחרון ב"עולם קטן", חשף מוזיקאי הג'אז הבין-לאומי דניאל זמיר, פרטים אישיים מחייו ומהזהות המינית שלו: "נכנסתי בשנתיים האחרונות עמוק לעולם ההומוסקסואלי, ויצאתי כדי לספר ששום דבר לא מחכה לי שם ושיש דרך אחרת. באתי לספר שאפשר לבחור בחיים אחרים. לבחור בחיים".

דניאל זמיר, בן 37, אחד מנגני הג'אז הטובים בעולם, בטח מהישראלים שבהם, מנגן על סקסופון וכבר הספיק להוציא 13 אלבומים ישראלים ובין-לאומיים, מגלה כי תמיד הייתה לו משיכה לגברים, במקביל למשיכה לנשים, אך זה לא העסיק אותו בזמן שהיה נשוי או במערכות יחסים עם נשים."כשאני במערכת יחסים אין לי שום צורך או מקום לשום אינטימיות או מיניות אחרת מלבד מערכת היחסים. נקודה". לדבריו כל הכניסה לעולם ההומוסקסואלי הגיעה ברגעי בהן היה רווק. "התוודעתי לבדידות בפעם הראשונה אחרי זמן רב, והיא הייתה קשה ומטלטלת. בעקבותיה הגעתי לעולם ההומואי".

זמיר מרגיש שיש לו צורך לומר את הדברים, משל היה בשליחות: "אחרי כל המסע הזה אני כאן כדי להגיד בלי להתבייש: הומואיות זה מאה אחוז פסיכולוגי, אין שום גֶן לזה. אין שום גן לרתיעה מנשים, אין גן שיוצר את הבעיות שלך עם דמות האם שלך. אין לזה גן. ולכן בדיוק אני כאן". 

מערכת עלון "עולם קטן" חשפה את ההתלבטויות בקיום הראיון החריג עם דניאל זמיר שבאמת "אינו מסוג החומרים הרגילים בשבועוני בית כנסת. אנחנו יודעים שחלק לא מבוטל מהקוראים שלנו אינו מצפה לפגוש כתבות מהסוג הזה. אך לדבריהם בפרסום הראיון חשיבות גדולה "ברמה שיש סיכוי טוב שבזכותם יהיו בעם ישראל עוד משפחות. עוד זוגיות. עוד ילדים. עוד תיקון ועוד אור בשיח הציבורי על המשפחה בישראל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן