צפו: רועי שרון משחרר את "השטחים הכבושים"

ירון לונדון נוהג לפנות אל העיתונאי רועי שרון בכינוי "כתבנו לענייני השטחים הכבושים", בהלצה קבועה החוזרת על עצמה כבר שנתיים. בתוכנית האחרונה הצליח שרון להשיב מלחמה שערה. צפו

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 30/08/12 21:50 יב באלול התשעב

צפו: רועי שרון משחרר את "השטחים הכבושים"
ערוץ 10, צילום: ערוץ 10

זה למעלה משנתיים שההלצה במערכת "לונדון וקירשנבאום" של חדשות ערוץ 10, חוזרת על עצמה פעם אחר פעם. כמעט בכל תוכנית בוחר המגיש ירון לונדון לפנות לכתב ערוץ 10 לענייני התיישבות, רועי שרון, ולכנות אותו: "כתבנו לענייני השטחים הכבושים". שרון נוהג להתעלם ולהמשיך כהרגלו בדיווח אודות העניינים העומדים על סדר יומה של ההתיישבות.

אלא שבאחרונה הפסיק לונדון ממנהגו למספר תוכניות, להפתעתם של צופיה האדוקים של התוכנית, שחלקם אף פנה לשרון בתמיהה והופתע מהפסקת המנהג. השבוע חזר לונדון למנהגו, אך רועי שרון, הפעם, לא נותר חייב.

היום (ה') הנחו את התוכנית העיתונאים רביב דרוקר ואבישי בן-חיים, ורועי שרון ניצל את ההזדמנות כדי לסגור "דיל" עם בן-חיים, כמענה ללונדון. וכך זה נראה, בשידור חי, כשבן-חיים פנה אל שרון בחיוך מאוזן לאוזן ובכינוי: "כתבנו לענייני השטחים המשוחררים" (דקה 13:40) -

אבי אלקלעי, עורך התוכנית, מסר בתגובה לכיפה כי הוא "שמח שגם מערכת כיפה עוקבת אחרי שידורינו. כידוע, לונדון משחר הימים מתייחס לשטחים המזרחיים לקו הירוק כשטחים הכבושים. דומני שאם תבחן את הכינוי ע"פ מתווה החלוקה המפורסם, הרי שתמצא אותו צודק. דומני שאם תבחן את הכיני על פי מסקנות ועדת אדמונד לוי הרי שתמצא אותו טועה. חושבני שבעיקר מתייחס לונדון לאוכלוסיה בת כמה מיליונים עליה שולטת מדינת ישראל מבחינה מדינית ופחות מתכוון הוא לשטח במובן של אדמה".